Ríloud Přepínač StaráNahoře/StaráDole řazení zpráv (cookies needed) Zpátky na přehled témat Reagovat na toto téma - přidat zprávu
Brano | 28.02.09. |19:27|
Zdravím vás, mám asi hloupý dotaz, ale nikde jsem nenašel odpověď, tak se tážu zkušených:) Příští týden budu kupovat Saab 900 turbo z roku 91. Chtěl jsem se zeptat, jakou normu EURO toto letadlo plní? Nebo-li, kolik budu platit při přepisu. 5000, nebo 10 000? Děkuji moc. Hezký den.
kerim79 | 24.03.09. |10:51|
to Brano: predni znak na saaba nema nikdo navic, kazdy by ho chtel. Zadni - prumer 7 cm - mam. Za nakládaný hermelín je tvůj.
maiky | 23.03.09. |20:00|
ak to bud rad. Ja som mal s dokazovanim normy Euro-III pre 9-3 B205R dost behaciek. Tiez som nestihol prepisat dovezene auto koncom roka, tak som sa ho pustil prepisat zaciatkom tohto. Na dovozoch si chlapik vsimol, ze mi na emisnej napisali normu Euro-2. Tak mi dal na vyber, ze bud zaplatim 3000 alebo si to zozeniem. Zavolal som teda do Srba servisu, kde mi zase povedali, ze oni take potvrdenia nevydavaju a vraj si mam zavolat k autorizovanemu dealerovi (GM?) ... tam ma zase odkazali na madarov do Polaru. Odtial nechodila par dni ziadna odpoved. Neskor mi dobri letci odporucili aby som sa obratil na SCC. Tam som bol 2x. A nebyt toho, ze som si to 2x skontroloval namieste, tak by som tam isiel znova. Pretoze aj 2x mi tam napisali, ze auto plni Euro-2. Nakoniec sme v sanonoch hladali spolocne a nasli tam tu spravnu normu. No na dovozoch im ani to nestacilo a zacali spekulovat o tom, ze je to zase zle, lebo potvrdenie z SCC neupresnovalo, ze ci sa jedna o Euro-3 alebo Euro-4. Skoro ma roztrhlo od nervov. Ale "vyhadal" som si to s nimi s tym, ze ani na protokoloch v SCC to nebolo upresnene. Typek na dovozoch potom naklepal VIN kod do PC a v databaze si sam zistil, to co som ja ako kreten pracne vybehaval.
Nastastie uz mam klidek a stihol som poslednu seriu znaciek 9A9.
Brano | 23.03.09. |16:54|
Zdravím,
Tak po delší době se mi konečně dneska podařilo auto přihlásit. Nyní jsem konečně právoplatným majitelem svého Saabu 900. Ekologická daň mě stála 5000. Díky za rady a přeji všem mnoho štastně nalétaných kiláků. Tímto bych se také rád přihlásil do letky SUG, takže až bude trochu hezky, tak čerňáka nafotím a pošlu...a samo přiletím na IK.
Ps: Nemáte prosím někdo plonkový znak Saab na C900? Dávat 500 za nový se mi moc nechce ale myslím, že je to to jediné co chybí mému autu k dokonalosti:)
Hezký den
Juráš | 05.03.09. |08:21|
Jeste jedna oprava, nejde o stranky sova.cz, ale spravne ma byt www.sdruzeni-sova.cz Jde o sdruzeni na ochranu vlastniku automobilu a na techto strankach se da najit spousta uzitecnych informaci.Doporucuju.
Juráš | 05.03.09. |08:18|
Honza: tak oprava. Mas pravdu ale jen z poloviny, postup ktery navrhujes (zmereni emisi na ME a vyplneni protokolu ktery osvedcuje ze vozidlo plni nekterou normu EURO) je pripustny postup, ALE jen u vozidel, ktera v velkem TP nemaji uveden zadny predpis ohledne predpisu kterym se ridi uroven emisi(EHK ani ES). U techto vozidel zakon predpoklada, ze neplni zadnou normu a tudiz by se melo platit 10k, JENZE pokud se majitel domniva, ze vuz plni nekterou emisni normu, muze nechat emise zmerit na ME a protokolem prokaze kterou normu vozidlo splnuje. Jinak rozhoduje zapis v TP.
Juráš | 05.03.09. |08:13|
Honza: je to zajimavy, ale zatim jsem o tom neslysel ani nikoho neznam komu by se to povedlo. Potiz je podle me ale v tom, ze rozhodujici jsou udaje ve velkem TP a pochybuju ze nejakou urednici na prepisech bude zajimat protokol, kdyz ma tabulku v ktere si to najde a je to jasny. Viz taky §37e odst. 3 drive zminene novely: "stupen plneni prislusne emisni urovne se pro ucely stanoveni poplatku prokazuje zapisem v osvedceni o registraci vozidla" z cehoz nevyplyva, ze by stupen (normu) bylo mozno prokazat nejak jinak, napr. tim protokolem. Jinak je ale problem take v tom, ze Ministerstvo dopravy se zatim zavazne nevyjadrilo k tomu ktere predpisy (EHK nebo ES) odpovidaji ktere norme EURO takze tabulky ktere se daji najit na internetu (napr. www.sova.cz) jsou vicemene orientacni a pak taky zalezi jakou tabulku ma ten ktery urednik.
Brano: vypada to, ze predpis EHK 83-02B (v TP muze byt i jako 83R 02B) by mel spadat pod EURO 1, byt EURO 1 bylo zavedeno az v cervenci 1992.
Honza | 04.03.09. |14:04|
Myslim že jsem slyšel že pokud zajedeš na emise a necháš si je změřit tak tě můžou přepsat do normy odpovídající emisím.. třeba by ses vešel i do 2ky.. Je na to snad nějakej protokol..
Brano | 03.03.09. |11:46|
Ahoj, moc děkuju za přání. Včera jsem to asi nebyl já, páč jsem jezdil po Praze. 2x magistrála tam a zpět:) a nakonec (vý)let směrem na Plzeň. V Loděnici jsem to otočil a jel zpátky. Nicméně je pravda, že když cestuji bo sých, tak mám taky tendence zdravit kolem projíždějící Saaby, ale také jsem zatím neobjevil způsob jak na to:). A k normě Euro. Před chvilkou jsem se koukal do velkého TP a zjistil jsem potěšující věc a to že můj Pes (jak jsem se rozhodl mu říkat) splňuje normu EURO I. Tzn.: EHK 83-02B, takže přepis mě bude stát "jenom" 5000...také žádná sláva, ale nesu to lépe:). Přeji krásný den.
kaaata | 03.03.09. |09:10|
jen tak pro zajímavost, kde jsi s tím včera jezdil? zrovna včera jsem hned poblíž svého nového bydliště v Komíně potkala velmi šarmantní černé 900.... znovu mě to dovedlo k přemýšlení, jak se dá zdravit Saab, když jde člověk zrovna po svých! "blikání" svými vlastními "reflektory" asi nebude tak výrazné... pak mě ještě napadlo imitovat roztaženýma rukama na hlavě sobí paroží, ale aby to zas někdo nepochopil špatně.... ;-)) každopádně - přeju mnoho dalších příjemně ujetých kilometrů s tvým novým černým darling :-)
Brano | 03.03.09. |01:16|
Moc děkuji za odpověď, ačkoliv není moc potěšující. Velký TP bohužel teď nemám při ruce, takže se nemůžu podívat. Nicméně auto jsem si dneska přivezl domů a do konce týdne mě čeká přepis. Těch 10 tis. je opravdu hodně, ale po své 900NG 2.0i jsem toužil po pořádném Saabu. Legenda je legenda:), takže volba padla na starý devítikilo. Teď jsem tedy čerstvým majitelem černého 900 2.0 16V Turbo. Celý den jsem s tím jezdil a je to opravdu letadlo. Nic podobného jsem za volantem ještě nezažil. Jen škoda, že jsem to nestihl, před tou vyhláškou...
Juráš | 02.03.09. |10:28|
Temer jiste zaplatis 10000. V podstate se da rict, ze desitka se plati za vsechny auta roku vyroby 1993 a starsi, ale presne se to da urcit jen podle TP, kde je v kolonce Emise (radek V9) uvedena smernice EHS/ES a nejake cislo. Podle techto cisel se pak da zjistit jakou emisni normu auto plni a podle toho pak v zakone (logicky se jedna o novelu zakona 185/2001 Sb. o odpadech, presne tedy 383/2008 Sb. ustanoveni §37e) se da zjistit jaka je vyse poplatku (10,5, nebo 3 tisice). Jinak je myslim jeste vhodne dodat, ze poplatek se plati jen jednou, pri prvnim prevodu na noveho majitele po ucinnosti zakona. Tzn., ze od pocatku letosniho roku, kdy je zakon ucinny uz jiste existuji auta, ktera byla uz jednou prevedena a poplatek zaplacen a za tyto se uz neplati. Proto se vyplati peclive studovat velky TP.
Brano | 28.02.09. |19:39|
Omlouvám se, podařilo se mi založit téma 2x. Prosím o smazání jednoho z nich. Promiňte a díky.
No elks were harmed in the making of your forum. Honeypot.cz