Ríloud Přepínač StaráNahoře/StaráDole řazení zpráv (cookies needed) Zpátky na přehled témat Reagovat na toto téma - přidat zprávu
hermi | 15.02.08. |12:38|
zdravim saabisty!, jsem volvista, ale mam chut zakoupit chrochta viz popis tematu ....

umite mi pls nekdo rici neco o tomto aute obecne, o motoru isuzu? atd? je poruchove? jak je to s udrzbou, jak s napravou atd atd? ....

budu rad za kazdou radu :-), dik
SobaThor | 18.02.08. |10:23|
Osobne si myslím že v současné době jsou karty rozdány tak že Volvo má lepší diesely a Saab benzíny. Jak to bude s tím dvouturbovým chrochtákem z Itálie ukáže čas...
baniito | 17.02.08. |22:38|
Když to chceš, Volvisto, tak si to kup. Po 10tkm zvaš.. Důležitý je pocit za volantem. Já mám rád benzín, jestli máš rád naftu, kup si ji. Hlavně ať je to SAAB.
baniito | 17.02.08. |22:35|
Tak, nemohu než říct, že jsem velice spokojen se svým 2.3 LPT a vyšší spotřeba??? KDE??? Ve městě v zácpě? to žere i HTPéčko trávu kolem silnice. Nafta patří do kamen, ne do budoucího ekosvěta.
(hlavně že máme turba :) )
Jen se směji...
Draken | 17.02.08. |20:56|
Jakože v Japonsku zakázali diesely v Sáábech? Tak to je milé!
Jinak bych ale z toho, že si rozumní Japonci chrochtadla nijak neoblíbili nevyvozoval, že jsou tam zakázané. Jiná věc je, jestli tento motor někdy použilo nějaké Isuzu, což teda fakt nevím. Myslím, že tu Petr T. jednou psal, že byl vyvinut pro GM a vzhledem k tomu, že Isuzu dva tři roky po té přestalo osobáky(a) dělat, tak asi ani ne...

SobaThor | 17.02.08. |19:38|
No Drakene myslím že ty diesely nefungují moc ani v Japonsku vzhledem k tomu že tam jezdit nesmí...
Draken | 17.02.08. |15:21|
Nafta sáábistům docela jistě nebude vonět nikdy, je ale dost možné, že díky současným TiDS od Fiatu (sic!) jednou přijde den (nebo noc?), kdy se Sáábistům aspoň přestane zvedat žaludek vždy, když jim splyne zvuk traktoru a obrazem přibližujícího se Sáába. Oba jmenované motory tohle ale rozhodně dokázat nemohly, ba naopak. Celohliníkový šestiválec Isuzu možná dobře funguje  v Japonsku, v renaultech (espace + vel satis) ani opelech (vectra + signum) však moc štěstí neudělal – vždy se mluví o úspěchu, pokud bez vážných závad přežijí 150 tis (viz ceny ojetin s těmito motory). Ani u Saabu si prý síra v naftě nerozumí s nikasilovým povrchem válců a vysoké tepelné zatížení s hliníkem, navíc si prý moc dobře nerozumí ani vlastní motor se zbytkem stroje. No a opelový 2.2 TiD? Zkušeností se Saaby opět nebude mnoho, v ostatních „aplikacích“ je tento motor znám především velkou spotřebou oleje (vlivem rychlého opotřebení) a velmi dlouhými starty, které způsobuje zavzdušnění palivového systému (nešťastně řešené svody od vstřikovačů). U čerpadla BOSH VP44 navíc ráda odchází elektronika, což stojí 20 - 60 tis podle toho, jestli konkrétní model přecitlivělého čerpadla jde rozebrat, nebo ne. Mluvíme-li o olétaných strojích, v obou případech to myslím bude dobrá volba pouze pro velmi skalní příznivce nafty. Pokud by mělo jít jen o "menší" spotřebu, tak rozhodně nebrat.
SobaThor | 16.02.08. |16:17|
Každej servisák ti řekne že na 2.2 TiD se mšní akorát olej a filtry a max jednou do roka nenastartuje kvůli nějaké banalitě. Jinak je relativně silný a úsporný a hlavně spolehlivý. Naopak o 3.0 se dá říct jediné: Isuzu- prostě rychle pryč!!
tomi | 16.02.08. |12:22|
No vidíš, a já myslím, že to tak není. Problematický motor byl 2,2 TiD, ale 3,0 funguje, protože nemá s Oplem nic společného. Saabisti obecně nemají rádi naftu, ale myslím, že 3,0 TiD bychom křivdili. Engine management je předělaný, hardware je ISUZU, není prostor pro chybu. Ono jich u nás moc není, takže s tím lidi nemají zkušenosti, ale v ISUZU to jezdí hodně a nedají na to dopustit.

A 2,3 benzín taky není žádný zázrak - trošku se nám kouše, brouček, a "odborníci" se předhánějí ve vysvětlení. Výsledek: Je třeba znát historii auta a odhadnout, jak se o auto starali - jsou Saabíci, kteří mají 100t km a konec kariéry a jiní s 250 čerstvě zajetý - je to o chování majitele (a přístupu servisu)
tejkis | 16.02.08. |10:51|
osobně zkušenost nemám, ale co tvrdí můj servisní technik, tyhle motory si nezasloužily být montovány do SAABů, jsou prý velmi poruchové, opravy nákladné a díly se těžko shání. Doporučuju ověřený motor 2,3T. Jeho na první pohled vyšší spotřeba než u dieselu nebude znamenat ve výsledku nijak dramaticky vyšší náklady na ujeté km.
No elks were harmed in the making of your forum. Honeypot.cz