Ríloud Přepínač StaráNahoře/StaráDole řazení zpráv (cookies needed) Zpátky na přehled témat Reagovat na toto téma - přidat zprávu
Miguel | 11.08.05. |16:37|
Chci se vas zeptat. Na co si ma clovek dat pozor pri koupi jeteho vozu 9-3? Cetl jsem, ze Saab priznal konstrukcni zavadu na motoru prvnich 9-3. Jak poznat, ze dane auto v bazaru tuto zavaznou vadu ma? Dekuji
StG | 08.10.05. |18:24|
souhlas se sobathorem, osobně se k tomuto názoru již delší dobu také připojuji (viz mé příspěvky).
lucifer | 03.10.05. |11:33|
a taky se kvuli tomu stitu neda nic zmerit 8-)
SobaThor | 02.10.05. |11:09|
psII.: Nemyslím samozřejmě odstranit štít Satanův, ale ten originální z továrny.
SobaThor | 01.10.05. |17:07|
p.s. Nenapadá mě jediný rozumný důvod proč by se měl olej znehodnocovat nedokonalým odvětráním klikovky ač jsem se dříve k této verzi také přikláněl. Odvětrání klikové skříně slouží jen k odvodu spalin které proniknou pod píst které s sebou vezmou i trochu olejové mlhy. U 9000 šlo všechno rovnou do sání, 9-5 má kvůli ekologii celé odvětrání složitější, vč. odlučovače olej, kterej ovšem někdy nefunguje a naopak způsobuje zadýmání po startu. To že problém s motory nutně nesouvisí s odvětráváním myslím potvrdil dostatečně i Saab když v současné době nedoporučuje instalovat tzv. opravné sady na strší motory 9-5. U 9-5 bych každopádně doporučil zejména ihned odstranit tepelný štít turba, který akorát zamezuje proudění vzduchu mezi turbem a blokem motoru a celý problém jen zhoršuje...
SobaThor | 01.10.05. |16:59|
Už před časem jsem po předchozím telefonátu se Satanem orientačně vypočítal tepelnou dilataci bloku motoru způsobeného tepelným zatížením od turba a (nebo) výfuku. Měrná tepelná roztažnost litiny ze které je blok motoru odlit je k nalezení ve všech strojírenských tabulkách (znalci co mají nějakou tu zkoušku z materiálů asi vědí že je slitina není totéž co litina) a tepelný tok plynoucí od rozpáleného turba včetně potřebných absorpčních součinitelů lze s přijatelnou přesností také stanovit. Pokud jsem neuvažoval vliv ostatního materiálu bloku, který by měl přeci jen trochu zamezit jeho kroucení, prodlouží se přední stěna bloku až o cca. 2mm víc než zadní. Co to udělá s uložení klikovky snad nemusím dodávat. Asi by to chtělo podrobnější výpočet, ale taky to chce víc podkladů. Těch se mi snad dostane od Satana až k němu už brzo (odtahovkou) odvezu svého soba...
StG | 03.09.05. |22:14|
Myslím že luciferuv vyzkum bude velmi zajímavý a v případě zájmu jsem také plně k dispozici. Myslím že to bude první důvěryhodná zpráva podložená měřením a čísly, jsem opravdu velmi zvědavý na výsledek. Stále říkám že špatnou mazací funkcí motoru (tj. špatné odsávání, degradace oleje a zacpání sacího koše) budou poškozeny i ojniční ložiska a nedojde pouze k porušení sředních uložení klikové hřídele (navíc po demontáži a měření nesouosých) což zde bylo již popsáno. Otázka zdali toto proměření bloku a následné jeho opravy někdo fyzicky provádí, nebo zdali se mění za jiný, pak by se tyto závady samozřejmě nezjistily, uvidíme.
Roman | 03.09.05. |10:21|
Zde jsem si dovolil sesumírovat poznatky ohedně poruchovosti motorů:http://www.blueboard.cz/kniha_0.php?id=14298
lucifer | 02.09.05. |09:09|
to Jindra: no, ono to bude jinak, asi se cely pocin prestehuje prave na saabinfo 8-)
Jindra | 01.09.05. |23:22|
To Lucifer: no, jeste si tam pridej tohle: http://saabinfo.net/node/301">http://saabinfo.net/node/301
lucifer | 01.09.05. |20:33|
Vazeni, pripravuju web stranku venovanou konkretne problemum s motory. Stranka bude na adrese http://saab.nejedly.org a budu na ni prubezne zverejnovat vysledky "vyzkumu". Pomocnici vitani
Saab | 29.08.05. |19:08|
Kdo byl dodavatelem turb do staré 9-3ky ? Byl to ještě Garret ? V nové 9-3 jsou již všechna turba od Mitsubishi.
Olda | 29.08.05. |11:50|
to Tino: no jo prodal, bylo to tezke louceni
Tino | 29.08.05. |09:21|
Olda: no to jsi to turbo moc dlouho neměl a zase máš íčko ;)
Hele, už jsi to tvoje íčko prodal?
alt | 28.08.05. |21:31|
tejkis: ja tam jezdim pravidelne s 10 let starym autem a jsem naprosto spokojeny.
tejkis2draken | 28.08.05. |17:43|
helehele, já jsem žádný vyhnání švédů nijak neoslavoval, žádnej ohňostroj jsem neviděl a vůbec. ;-)
tejkis2saab | 28.08.05. |17:40|
funguje, ale asi jen pokud tam dovezeš auto do stáří 5ti let a rozhazuješ padesátitisíce. s dvacetiletým autem Ti tam udělají jen samý nehezký věci. to ale není myslím jen problém tohoto servisu...
jestli někdo ví o servisu, kde nikdy nikomu nezničili něco na saabu, tak dejte vědět, uvěřím pak, že i duch může zvítezit nad hmotou.... :-(
alt | 28.08.05. |09:03|
Olda: mne presne tohle delala klapka u turba - bylo to tam pry nake orezle nebo co. Moc to ani nestalo a uz je to ok.
Libor | 27.08.05. |19:54|
tomík:...jasně že pozná,mě hrabe furt a nejhorší je ,když se do toho pustí velkej s malim(mozek)-to je pak rachot :oD
4A49393 | 26.08.05. |20:29|
Ahoj můžu se k někomu přídat zítra do Varů?? KDY KDE?
Tomik | 26.08.05. |16:31|
Roman: ... a že bychom místo toho čištění interiéru udělali slevičku na Art.No. PU.110-1. Tomík by moc chtěl pro Dědouška ... .
Pepe | 26.08.05. |15:39|
Asi je to rozbity...
Olda | 26.08.05. |14:57|
900 T16...kdyz mi zacne plnit turbo, tak zacne auto cukat a vykon jako by nekam zmizel, zacalo to ze dne na den, olej nezere, modre to nekouri, kde by mohla byt chyba?
tino | 26.08.05. |14:41|
to my tady všichni :D
Tomik | 26.08.05. |13:29|
Jasně, dokonce jsem měl nataženou střechu, protože jsem měl uvnitř kolo, takže špínu sedaček nemůžu hodit na tuhle jednu akci ... . Podle toho hrabání na trávě se nějak pozná výkon? Míval jsem dost silný sériový embéčko - taky mi hrabalo na trávě. he he he - jenom tak rejpu.
Roman | 26.08.05. |10:35|
Cabro ti klidně vyčistím! A ve Varech, jestli někdo bude mít nějaké řeči, tak ho určitě nepochopim...
tino | 26.08.05. |09:05|
hlavně že ve Varech to prášit nebude :))
Tino | 26.08.05. |09:05|
Libor: no ale ty průjezdy tomu taky daly... stál jsem na začátku (tam kde původně ty) a na autě to bylo sakra vidět... jo, když bílá není bílá... :o/
Libor | 25.08.05. |19:02|
Tomík: nepřeháněj,tak daleko to nelítalo,stál si nejmíň 50 m daleko
Tomik | 25.08.05. |16:26|
Aha. ... a v tom jednom slově je všechno. Na srazu jsem byl blízko tomuto úkazu a dodnes jsem celou tu akci nepochopil (ne sraz). Dodneška čistím hlínu z naolejovaných sedaček - bílé cabrio v poslední řadě.
Tino | 25.08.05. |15:45|
Toman: je to drak, který neumí jezdit na trávě, jak nám předvedl v roudnici. ;o)))
Pepe | 25.08.05. |12:34|
Roman - uprava vozu SAAB, prodej dilu Speedparts a tak.
Tomik | 25.08.05. |10:08|
Moc se tu neobjevuju - může mi někdo přiblížit co/kdo se skrývá za jménem Roman? Co se skrývá za Plichtou jsem už zjistil ... .
Libor | 24.08.05. |12:13|
Super,od špatnejch motorů k politice.Ještě troch chlastu a ňáký děvky a du do toho taky :oD
tino | 24.08.05. |09:22|
Olda: super, našli jsme vyníka :o))) Hlavně že to máte na koho hodit, pražáci... já pražák nejsem, já jsem jen náplava ;o)).
Olda | 23.08.05. |13:15|
to jste celí vy, brňáci, Švédy jste vyhnali...:)
Draken | 23.08.05. |12:22|
to tejkis: hele, a nevidíš trošku rozpor v tom, že se jdeš jeden den koukat na ohňostroje ku příležitosti 360ti let od vyhnání Švédů z Brna a druhej den tu pláčeš nad řídkou sítí Saab-servisů?
Saab | 19.08.05. |22:13|
to tejkis: ten v Jiříkovicích (bývalá Auto Aida) nefunguje ?
tejkis | 19.08.05. |09:20|
já chci krásný nový neodolatelný a levný servis v brně... :-(
Draken | 18.08.05. |11:20|
Vlastne nemusi byt ani zdaleka (ani z blizka) tak hezky jako Pepe. Hlavne ze tu bude novy servis, a my zas chvili nebudeme muset nadavat jen sami sobe :-)
Olda | 18.08.05. |11:02|
dokonali a zaroven tak hezci jako Pepe :)
Pepe | 18.08.05. |10:58|
Neco mi rika, ze moc hezky nebude...tady jako ja rozhodne ne. Ale jak by ten svet vypadal, kdyby jsme vsichni byli uplne dokonali?
Draken | 18.08.05. |10:42|
... protože to zní jako pohádka a princové v pohádkách přece bývají hezcí :-)
Draken | 18.08.05. |10:37|
A hezký! Bude i hezký?
Roman | 18.08.05. |10:13|
A vsadím se, že otevře...
Pepe | 18.08.05. |09:55|
Ono nejlepsi by bylo, kdyby si v Praze otevrel servis nekdo novy, mlady, dynamicky a neobycejne chytry...
Pepe | 18.08.05. |09:51|
Co se tyka servisu, ma kazdej ten svuj. A co se tyka ohybani ci vylagrovani cehokoliv v motoru, coz se shodnout na tom, ze za to muzou komunisti, sepsat o tom vedecke pojednani a poslat to do Srba servisu?
Roman | 18.08.05. |09:00|
Jééé, jedině dobře. Jsi už druhý spokojený zákazník zmiňovaného servisu v K... Jelikož jsem slyšel na tento servis jen negativum, toto je velmi překvapující a dá se říci i pozitivní. Jen zde ještě zmíním, že naše firma se zabývá zvyšováním výkonu motorů ve vozech Saab a všemi dalšími možnými úpravami s tím spojenými. Pokud vidím, že někdo vymýšlí nesmysly, tak se ozvu. Fakt je, že někdo tady zmínil, že z marketingového hlediska to má zvládnuté velmi dobře a nezbývá než souhlasit!
Troublemaker | 18.08.05. |08:43|
Roman> Předesílám, že jsem saabista začátečník a navíc naprostý technický antitalent, ale to, co tady píšeš o svých zkušenostech se servisem v Kolovratech, mě mírně řečeno udivuje. Několik problémů jsem tam už řešil a vždy jsem se setkal s ochotou, rychlou reakcí a cenami více než přijatelnými. Můj neodborný úsudek o odborných schopnostech pana Plichty zřejmě nemá valnou hodnotu, ale pro mě je člověkem, který zprovoznil můj tempomat, na kterém si několik servisů před ním vylámalo zuby. Zdá se, že v téhle debatě spíš než o fakta jde o nějaký konkurenční boj nebo o osobní zášť...
StG Kucera | 18.08.05. |00:26|
Uvedené problémy motorů se netýkají zadření kliky, ale vylágrování střední části hlavního uložení, jak je vidět každý má opravdu svou verzi, berme tuto záležitost za vyřízenou a nechť si každý provede svůj výklad dle svého ... pozn.: schema (velmi názorné) platí pro starou verzi odvětrání 9-5, kde nebyla ještě zcela eliminována kondenzace olejových par do sacího systému u škrtící klapky.
Roman | 17.08.05. |23:00|
Auto si klidně kup, Saaba, pokud nebyl bouraný můžu jen doporučit. Určitě budeš spokojený!
Roman | 17.08.05. |22:58|
Tak tedy naposledy: http://www.saabturboclub.biz/odvzdusneni1.jpg Dal jsem si trochu práce a připravil obrázek, neb někteří neví o čem se mluví. Všechny červeně znázorněné hadice a hadičky včetně ventilku je potřeba vyměnit za nové. Obě dvě silné červené hadice vedou do plastové krabičky. V jednom vstupu z těchto dvou je jen velmi malá dírka, odhadem asi 3 mm. Tu je potřeba zvětšit na 10 mm. Díky takovéto kravině dochází a docházelo k znekvalitnění oleje. Tato skoro vazelína, prostě neskutečný hnus přicpe sítko v sacím koši, které je velmi jemné a dojde k postupnému přidření a následnému zadření kliky. Výsledkem přidírání je prohnutá klika, nikoliv blok motoru...
Jindra | 17.08.05. |22:51|
To Miguel: ale pohadalo se to tu hezky, ne? Rek bych ze nic nepoznas dokad neotevres motor. A taky mas vetsi sanci (nez u starsich SAABu) ze ho nekdo pred tebou likvidoval. Jak je s likvidaci daleko nepoznas. Zalezi jak s nim budes jezdit ty.
Navrhoval bych se nechat vzit na jizdu soucasnym (nebo minulym) majitelem, a podle jeho stylu jizdy si udelat usudek. Po koupi samozrejme vymena (ihned) oleje a filtru, a nejpozdejs po 10 tis zase.
A asi dvojnasob plati utikat od aut bez servisni knizky (kde je pece o motor popsana)
Miguel | 17.08.05. |19:32|
Omlouvam se, nechtene jsem zmackl enter.
Takze co mi radite? Cloveku, ktery touzi po 9-3 z pocatecnich let vyroby. Je to zasadni problem nebo to neni az tak horke?
Miguel | 17.08.05. |19:28|
Koukam, je vskutku zajimave, ze dosud neni tento problemzcela vyjasnen. Nebo ano?
Miguel | 17.08.05. |19:28|
Koukam, je vskutku zajimave, ze dosud neni tento problemzcela vyjasnen. Nebo ano?
Mirek | 17.08.05. |16:58|
To Jindra : Já mohu s Tebou skoro ve všem souhlasit, ale podobný procento idiotů v libovolné skupině lidí se nikdy nemůže rovnat procentu idiotů mezi komoušema. Tam jich je 100 %.
Jindra | 17.08.05. |16:35|
To Mirek: abys me pochopil, muj nazor je ten, ze v kazdy skupine je urcity procento lidi, ktery nekoho urazej tim co delaj nebo tim co rikaj - rikejme jim treba "kriklouni".
Realita je bohuzel takova, ze tyhle kriklouni jsou nejvic videt (narozdil od zbytku skupiny, ktera muze bejt uplne jina), takze vnejsi pozorovatel si vytvori dojem podle nich udela dojem o cely skupine.
Obavam se ze v kazdy skupine k tomuhle dojde. Urcite vite komu podekovat.
Jindra | 17.08.05. |16:24|
To Mirek: je mi vpodstate jedno kolik je mezi komunistama [* dopln si nadavku *].
Mirek | 17.08.05. |14:31|
To jindra : s těma komoušema nemohu zásadně souhlasit, to jsi ujel, nebo tomu opravdu věříš ?
Draken | 17.08.05. |14:25|
Dekuji oběma pánům za fundovaný rozbor. Opravdu velmi zajímavé čtení! Nezbývá než doufat, že až se o něco podobně konstruktivního pokusí pan Roman, tak že se to tu dozvíme :-) Btw: u obou příspěvků je asi chybně uveden rok 2004
StG Kucera | 17.08.05. |14:00|
Rád bych na níže uvedenou problematiku také rád reagoval svou teorií. Koho to nezajímá a chce pouze kritizovat konkurenci nebo ostatní, ten ať to raději nečte, pro ostatní možnost zde http://www.saabtuning.cz/motory2.htm
gunar | 17.08.05. |12:32|
jelikož jsem jeden ze davu, kterého se zmíněný problém osobně týká, tak se zájmem tuhle diskusi na úrovni a sleduji co mám podniknout, aby mi agregát šlapal dále jako hodinky. chtěl bych zmínit, že už pár let jezdím s nejedním vozem do kolovrat a žádný problém, který by vůbec stál za řeč. nejsem ani trochu motorář ani strojař, ale myšlenka prohnutého bloku mi zní poměrně logicky. Romane, zkus nám laikům přesně popsat, kam vyvrtat dírky pro lepší větrání. zatím jsi toho, kromě štěkání moc nepředvedl. když jsi byl vyzván na fóru saabturboclub, abys teorii svoji rozvedl a ticho po pěšině. zkus to tady a třeba někoho přesvědčíš, aby jezdil k tobě. nedovolím si tvrdit, že tvoje teorie je hovadina, ale zkus se zamyslet nad tím, jestli je nutné veřejně shazovat jiné názory.
Jindra | 17.08.05. |12:12|
No, nevim jestli je potreba az tak globalizovat...... rek bych, ze je mezi SAABistama podobny procento [* doplnte si nadavku *] jako mezi Mercedesakama, VW-ckarema, Oplakama, Skodovkarema, komunistama, cinanama, cernochama, socanama, vysokoskolakama nebo jakoukoli jinou skupinou lidi (aspon doufam ze to tak je, jinak bych totiz byl o polovinu vetsi "debil" nez Pepe).
Pajinec | 17.08.05. |10:13|
To Truth:
To řek majitel Vectry nebo Passata..?
jinak "magora" bych ještě pochopil, ale proč zrovna "debil", to mi není jasné....
Pepe | 17.08.05. |10:07|
Jeste, ze nemam SAABa...

chi chi
Pravda | 16.08.05. |23:11|
Kdosi řekl, že kdo má SAABa je debil, pomalu tomu začínám věřit..
Roman | 16.08.05. |22:44|
No nic, už to řešit nebudu, až se někomu motor vy..... tak doporučuju zmiňovaný servis v K....... Tam Vám to dají jistě dohromady, namontujou nesmyslný tepelný štít za raketu, ale ten údajný opravdu nesmyslný tepelný most tam nechají! Ten zrovna jde vyndat jako prd a je tam úplně k ničemu, i když kvůli němu to neodchází. Trošku se vrátím do školních let a představím si co se stane když: motor horký, turbo rozpálené a vzduch od předu přes chladiče studený. Určitě se to teplo od turba trochu ochladí, takže vliv na přední stěnu motoru bude nulový.
Draken | 16.08.05. |16:37|
ano, pravda je venku, ale závada uvnitř. A tak to bude vždycky :-) V tomto případě to imho nebude tak jednoduché, aby se z kontextu dala vytrhnout jedna změna a na tu se všechno hodilo. Je to jedno s druhým, dle mého se na tom podepsalo všechno to, co zde bylo jmenováno, a to v poměru, který si každý nešťastný uživatel stanovil sám podle způsobu, jakým motor používal. Technika je v každém oboru čím dál tím složitější a uživatelé čím dál tím míň uchotni číst si návody a respektovat přírodní zákony. Pak se buďto nesmíme divit, nebo tu techniku musíme udělat ještě víc blbovzdornější. Saab tu možná trošku podcenil svou klientelu :-)
lucifer | 16.08.05. |16:31|
to MAREK: trochu jo, mensi teplota, vetsi tlaky a protekajici objem, ale ja jsem spis mel na mysli tepelne mosty, ty muzou delat opravdu hodne. bohuzel neznam detaily konstrukce saabich motoru a ten muj jsem taky videl akorat pod kapotou, ale umim si predstavit nasledky tepelneho prenosu, pokud je tohle spatne navrzene. v tom bude mit Satan svuj dil pravdy. jestli bude alespon nejaky tepleny rozdil v litine na predni a zadni strane bloku, tak to rozhodne neco udela. to, co sem hodil Jindra zase ukazuje na snahu resit neco drobatko jineho. po pravde se priklanim k tomu, ze maji pradvu obe strany a prave kombinace obeho bude znicujici. (mimochodem, jak se muze na ceskych silnicich pri zakonych limitech rychlosti zapect turbo, chmm chmm)
Marek | 16.08.05. |16:23|
Tepelny stit podle me nikdy nebyl soucasti opravneho kitu., alespon se domnivam... Navic teplotne namahana turbina 1MW je asi trochu neco jineho nez turbina u auta, alespon se myslim. A ja chci proste videt dukaz ze se ohyba blok motoru.... Jestli ono to treba nebude tak, ze se pridre klika na motoru ta se trochu priohne a nekdi tady neumi zmerit, jestli je ohnuta klika, nebo blok ze. JEDETE DO PEKEL
Pepe | 16.08.05. |16:14|
Pravda je vzdycky nakonec tam nekde venku...
Draken | 16.08.05. |16:11|
to lucifer. Jo, promiň :-) Jak jinak než tímto ale reagovat na některé lidi, kteří neuměj naslouchat zkušenějším a myslí si, že pravda je vždy jen jedna (samozřejmě ta jejich :-) A kdo s tím nesouhlasí, toho je třeba veřejně ponížit. No já nevím, to je fakt takovej problém stát si za vlastním názorem a současně neurážet ostatní? Pro některé asi ano. Fakt škoda...
Jindra | 16.08.05. |16:10|
Musim uznat, ze me tohle tema docela zaujalo (vzhledem k tomu ze se me netyka, protoze mam "starej dobrej" B202 z 1989....
Ale vzpomnel jsem si ze mam neco v zalozkach, a kouknul do toho - http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv_en.shtml">http://www.mitt-eget.com/saab/information_ccv_en.shtml - ten problem je tam taknejak vic popsanej (problem s ventilaci).
Neni nahodou problem v tom, ze ta zmena v ulozeni turba (od r 1994?) zpusobuje pomalou (podle zpusobu jizdy) likvidaci motoru (prehrejvanim oleje), a pokud se to zkombinuje se spatnou ventilaci ( ? u 9-5 ?), tak je to katastroficky?
lucifer | 16.08.05. |15:52|
to DRAKEN: to si delas srandu o ochrane atmosfere? jak by s tim mohli pracovat servisy se sudovym balenim? i u znackacu jsem videl neco jako nalevani naberackou 8-) BTW: nedavno jsem delal nejake simulace na tepelne namahani turbin (sice 1MW - ne zrovna v saabu) a jejich plaste a ono ty tepelny mosty nejsou zrovna sranda. netvrdim, ze je to takhle u soba, to bych potreboval promerit (ale nejspis k tomu mam prostredky, tak zkusim jeste neco podniknout), ale zahrivani obtykacich kanalu dokaze turbinu pekne rozvlnit, takze ohnutemu bloku motoru jsem ochoten i verit.
Draken | 16.08.05. |15:47|
No, to je prece jednoduché - zatímco v pixlích, ve kterých se olej kupuje, je tento uchováván buď ve vakuu, nebo v ochranné atmosféře, v motoru je už vystaven agresivnímu vzduchu, takže se rychle kazí. Však ne nadarmo je na každém obalu od oleje napsáno: po otevření ihned spotřebujte! Zbývá tedy jen dořešit proč je součástí opravného kytu ten tepelný štít, když to s tím nemá nic společného. Pan Roman jistě rád vysvětlí :-)
Jindra | 16.08.05. |12:56|
coz je (kupodivu?) Romanovo "soukromej blog", a v cely diskusi se porad opakuje to samy co je tady (Roman: je to jenom tim odvetravanim, je treba vymenit hadicky a vyvrtat do umelohmotny krabicky vetsi dirku (do ktery ale porad nerek), Plichta: stojim si za svym), a to vcetne zpusobu argumentace, urovne a poctu urazek.
Nechci se nikoho dotknout (zadnyho z panu neznam osobne, a sluzby jejich servisu nemusim pouzivat), ale pridam si taky jeden dotazek, tentokrat asi na Romana - mozna jsem strojarskej natvrdlik, ale jak muze spatny odvetravani oleje zpusobit jeho velmi rychlou degradaci? Mozna jsem jenom prehlidnul nejakou drobnost, ale fakt mi to nedochazi.
lucifer | 16.08.05. |12:13|
To ROMAN: muzes dat odkaz na stranky, kde najdu rozbor problemu s odvzdusnenim?
Marek | 16.08.05. |09:38|
Pane Pichta, nejsem strojar a nemam zkusenosti z konstrukce motoru. Nicmene si mysilm, ze mam zakladni vzdelani, takze se domnivamm, ze chapu co to je roztaznost roztaznost materialu a i jsem absolvolval nejeden semestr z materialu. Takze moje otazka: Jakou ma tepelnou roztaznost material z ktereho je vyroben blok motoru (podle me je to slitina a nevim jak by jste ji znal, lae mozna ze to vite), jakou teplotu ma turbodmychadlo pokud je "roztaveno do ruda" (tady pujde asi o odhad), jakou tepelnou setrvacnost ma vzduch - predpokladam ze z tabulek nebude proble tento udaj zjistit. na zakalde techto udaju se da vypositat - jakou tedy ma teplotu blok motoru (ten "ohraty"). Na srazu jsem mluvil s nekym, kdo tvrdil, ze to pocital a vasi teorii podporoval. Pokud ano chtel bych tedy tento vypocet videt, pak se nemusite navzajem urazet, ale staci vse podporit argumentem (ale jinym nez - videl jsem spousty zadrenych motoru a je to tim ze blok byl ohnutej). Ale me osobne se vase teorie vubec nezda a neverim ji, nicmene z marketingoveho hlediska jste to vymyslel genialne.
Roman | 16.08.05. |09:32|
Tak na tohle jsem přesně čekal... Vážený pane Plichta, pokud tady chcete mluvit o vychovanosti, tak bych Vás rád upozornil, že jediný, kdo tady je nevychovaný jste vy! Jelikož jsem kdysi k Vám přijel poprvé do servisu, a začal jste mi rovnou tykat, tak musím říci, že to určitě nebylo v pořádku a podle pravidel slušného chování!!! Pokud si dovolím kritizovat Vaši stupidní teorii ohledně poruchovosti motorů, tak to není nevychovaností, ale snahou dokázat, že se mýlíte. Bylo by dobré se podívat na "konkurenční" stránku, kde jsem se této problematice věnoval malinko více. Jen ještě připomenu, že u 9-5 do 60 stupňů, tedy při studeném motoru nefunguje čidlo klepání motoru. To určitě nevíte, ale malinko to vyvrátí Vaší teorii. Díky této nefunkčnosti ve všech švédských 9-5 policejních vozech došlo k poruše na motoru. Proč je tedy zřejmé, neboť skočit do studeného auta a nahánět nějaký lumpy není asi to pravé ořechové...
Pepe | 16.08.05. |09:05|
Nazdarek diskuteri! Prijedu z lesa a co nevidim, ono se nam to tady hada! Co kdyby jste se shodli na tom, ze to turbo je fakt dost blizko a navic se ucpava odvzdusneni?
Plichta | 16.08.05. |08:37|
To Roman:Tento příspěvek je poslední,kterým reaguji na Tvoji určitou technickou neznalost ,(která může být omluvitelná) a na nevychovanost - s kterou ovšem nelze nic dělat.Předmětný článek a ještě několik jiných jsou v Saabu známé.Připravil jsem se na zveřejnění technicky,argumentačně a duševně.Na závěr článku vyzývám k ODBORNÉ diskusi - ta ale vypadá jinak než Tvůj příspěvek.
Roman | 15.08.05. |22:30|
Tak tady čtu docela slušný kraviny, tahle studie p. Plichty je nehorázně stupidní. Divím se, že šéfové automobilky Saab nekontakovali tohoto odporníka a nezaměstnali jej jako vývojáře motorů. Jediným problém je odvzdušnění ventilového víka, díky kterému dochází k velmi rychlému "znehodnocení" oleje. Dalo by se říci, že po 10 tis. kilometrech je v takovém stavu, jako by měl najeto 50 tis. km. Díky tomu dochází k ucpání již tak jemného sítka v olejové vaně. Následné zadření ložisek na klice je celým problémem. Lze tomu předejít montáží nových hadiček včetně ventilku a vyvrtání větší dírky v plastové odzvušňovací krabičce. A měnit olej poctivě max. po 10 tis. km. V žádném případě není problém způsoben blízkostí turba k přední stěně motoru. To je nesmysl nehorázného zrna! Nechápu, proč s takovým nesmyslem vůbec leze na veřejnost, dokonce zasílal maily s tímto pojednáním do autorizovaného servisu, dokonce výhradnímu zástupci...
Marty | 12.08.05. |13:18|
Viz http://www.saabtuning.cz/motory.htm
tejkis | 12.08.05. |10:27|
pokud mám informace, šlo o turbomotory, kde docházelo k tomu, že turbo bylo příliš blízko bloku a hřálo tak, že uškvěřilo olej, ten přestal mazat a motor se zadřel. (jednak ztratil mazací schonosti, jednak karbon ucpal nasávací koš olejového čerpadla). s koupí takového auta bych váhal, nikdo nezjistí, kolik má takový motor do zadření. sice lze instalovat opravný kit (tepelnou izolaci+hustší sítko na čerpadlo), ale co už to má za sebou nikdo neví. pokud nebude motor po GO s nainstalovaný kitem, nešel bych do toho. tohle soudruzi ze švédska kurevsky podcenili...
Saab | 12.08.05. |06:55|
Aha, takže se to dle oficiálních info zřejmě týkalo i 9-3 :-(
Saab | 12.08.05. |06:52|
Mě se zdá, že ta závada byla na 9-5ce a problémy byli myslím do roku 2000 nebo možná až 2002 (?). Pokud v bazaru u tohoto auta narazíš na informaci, že má vyměněný motor, tak by mělo být již vše OK.
No elks were harmed in the making of your forum. Honeypot.cz