Ríloud Přepínač StaráNahoře/StaráDole řazení zpráv (cookies needed) Zpátky na přehled témat Reagovat na toto téma - přidat zprávu
Marty | 11.07.05. |01:23|
Překlad ze švédštiny | 05.09.07. |16:53|
Saab: Dostala jsem se k Tvému komentáři až dnes. Jestli potřebuješ překlad ze švédštiny, ozvi se. husarka@seznam.cz
tino | 10.08.05. |12:24|
jsem z toho udělal 900 III. :o)

http://martin.bucek.org/temp/95_facelift.jpg
tino | 10.08.05. |12:14|
http://www.autorevue.cz/Bleskovky/AR.asp?ARI=6140
na těhle fotkách se zase objevil nějaký facelift pro 95.

Podle té prostřední to vypadá jako by se chtěli vrátit ke klasické 900. Teda ten čumák se mi zdá takový prodloužený a připláclý. Trošku mi k tomu nesedí ta vyšší záď. Kdyby ji snížili na úroveň zadních světel, tak by podoba nebyla už jen čistě náhodná... Stejně se ten vysoký kufr dá využít jen na převážení krabic, jinak je zbytečný...
TOMCAT | 28.07.05. |11:23|
Co takhe udelat tady nejakou sekci SHOP - bral bych nejake ty palene DVD. Mozna by bylo dobry usporadat nekakej zajezd do muzea pro vic lidi :-)
saab666@seznam.cz
Martin | 18.07.05. |12:41|
to Karel: diky za upresnujici info.
Satan | 17.07.05. |20:21|
Nejkrásnější SAAB byl 99,ze kterého vznikla st.900 .9000 je sice velmi dobré auto ale karosářsky je to italská škola a ze severských křivek tam není mimo masky ani ho... .Protože 9-5 vznikala na severu - zákonitě design čerpal z tradice a proto má 9-5 dost linií příbuzných s 99.Dnešním designem i všemi facelifty se přibližuje a splývá opticky s trhem - to je daň za zvýšení prodejnosti a přežití.
karel | 17.07.05. |18:04|
...do ktere jsem vcera kontrolne nahledl a ouvej, lehce jsem toho pana zkomolil: spravne je Tony Catignani.
Neco malo o nem je na http://www.dh.umu.se/default.asp?sida=95
karel | 16.07.05. |09:01|
2 martin: Hareide jako sefdesigner vybiral z nekolika hrubych navrhu, autorem vitezneho byl Toni Scatignani. Info z knizky "Saab 9-5: A personal story" Anderse Tunberga.
Martin | 13.07.05. |12:19|
To Saab: Ještě jsem zapomněl dodat, že většina záběrů na Saab Performance Team na našem DVD se použít dá. Jenom škoda, že nejezdili po dvou kolech ... Ale třeba časem ...
Martin | 13.07.05. |12:17|
To Saab: Jasně, nezapomeň, že jsem jeli ve dvou, já to mám pěkně rozpočítaný. Jinak dneska dávám do pošty to DVD i CD s fotkama, s Hirschem budu mluvit odpoledne, ten by měl dodat další CD s fotkama. Ještě se Ti ozvu.
Saab | 13.07.05. |09:38|
to Martin: tebe to vyšlo jen na 10.000,- kč ? :-) Já utratil cca 11 - 12.000,- kč a to jsem si kromě těch cca 5kg čokolády nic nekoupil :-) Jinak to DVD už mám, jen ho vysmahnout, což budu muset udělat přes noc, protože přes den mi brácha vyhazuje pojistky :-( Je to celkem super, jen mě mrzí, že Saab performance Team je tam zkrácený jen na Act 1 :-( Kdyby se sehnal někdo na překlad ze švédštiny, tak by jeho hodnota byla trojnásobná.
Martin | 13.07.05. |09:11|
To Libor: podle toho, kolik vezeš v autě lidí. Myslím, že ideální pro našince je jet ve čtyřech. Saabik spolyká cca 4-5 nádrží (cesta plus pojíždění po švédských vlastech), ubytování se dá sehnat kolem 200 SEK na osobu a noc (Za tuhle cenu byl dvoulůžkáč s WC v hostelu - klidným a čistým plus snídaně) a pak podle toho jestli volíš trajekt nebo cestu skrz Dánsko po mostech (my jeli přes Dánsko, protože jsme se chtěli svést a navíc jsme navštívili soukromé muzeum Saabů ve Svenstrupu (byl jen 50 km z trasy) a tady se muselo platit za mosty cca 30 Euro za průjezd, tedy celkem 120 Euro, ale pro suchozemce to je zážitek). Takže když to všechno rozpočítáš na čtyři osoby, tak povinné placení je cca 1 a čtrvt nádrže (asi 2.300 kč), jeden průjezd cca 1.000 kč plus spaní (záleží kolik nocí). Já jsem hodně utrácel (knížky, modely a tak), takže mě to stálo 10.000 Kč celkem, což si myslím, že v dnešní době se to dá lehce utratit za úplně jiný blbosti. Jinak v době festivalu byly všechny vstupy zadarmo (muzeum, továrna atd.), jinak se platí asi 30 SEK. Kdo se chtěl svézt ve svým Saabu na závodní dráze v Kinnekulle musel platit vlezný asi 100 SEK, mít pojištění (tuším že se dalo vyřídit na místě) a vlastní helmu, v autě samozřejmě musel být sám. Navíc divize, která má na starosti zásobování náhr.díly tam měla výprodej (mysleli jsme si svoje), jenže převodovka byla za 3.000 SEK, kompletní motor za 10.000 SEK, SDI za 1.000 SEK, originál Airflow na 900 nebo 9000 za 3.000 SEK apod. Při kurzu 1 SEK= 3.30 Kč na mě šly mrákoty. No ale převez to nějak domů, když máš plný auto ... A to nemluvím o těch stovkách krasavců na vlastním srazu (starých i nových). Bylo by toho ještě spoustu na psaní, ale nechci se tady rozvášňovat. V každém případě to fakt stojí za to a finančně je to určitě rozumné. Info: příští festival se bude konat v červnu 2007, tak neváhejte a začněte šetřit.
Libor | 13.07.05. |07:26|
to Martin: A na kolik ten výlet orientačně vyjde?
Martin | 12.07.05. |21:41|
Asi to pro většinu nebude news, ale návštěva továrny se dá zabukovat přes mailové stránky saab muzea. Kdo máte do těch končin cestu, neváhajte a udělejte to, stojí to za to. Jenom fotit se prostě nedá...
Martin | 12.07.05. |21:38|
To Mirek: měl jsem možnost pobývat na letošním Saab festivalu a při té příležitosti taky navštívit továrnu. Ten facelift nebyl plánovanej, prostě občas jim do montáže zřejmě přidají nový kousek (praxe obvyklá i jinde), jenom asi nepočítali s náma (ale foťáky, kamery a mobily mít stejně nemůžeš). Byla to prostě náhoda.
Mirek | 12.07.05. |21:20|
Martine, nechci být vlezlý, ale jestli to není tajemství, jak se člověk dostane do saabí fabriky na čumendu ?
Martin | 12.07.05. |17:54|
to karel: asi nemám relevantní informace, ale stále mám za to, že základní design 9-5 je dílem Einara Hareideho, což byl v té době šéfdesigner Saabu. Kde si zjistil své informace?
Martin | 12.07.05. |17:50|
Měl jsem možnost spatřit nový čumák minulý měsíc při návštěvě Švédska a to přímo v továrně (bez maskování a ve fofru - docela se vyděsili, když zjistili, že tu alespoň kratičkou možnost spatřit ho jsme měli) a myslím si osobně, že to auto vůbec nevypadá špatně. Jak už tady někdo psal čumák ve stylu 9-X a to je kdo jste měl možnost ho vidět opravdu saabí uchylárna. Jinak co se týče problematiky GM vs.Saab já mám určité informace o tom, že se přestalo v Detroitu přemýšlet o snižování nákladů a unifikaci a spíše se zaměří na to co jednotlivé značky v minulosti uměly a znamenaly (? Saab?). Jinak jsem také zaregistroval info o nástupci Saab 900 Aero a měl by to být opravdu ultimativní kousek jako bylo staré Aero. A jinak už nechte té věčné skepse a udělejte si ve svým saabiku výlet do Trollhattanu, hned budete mít lepší náladu.
tino | 12.07.05. |14:28|
Olda: jo, trošku mě to připomíná CX, minimálně siluetou a prohnutím zadního okna
Olda | 12.07.05. |13:48|
třeba se mi docela líbí ten novej Citroen, tušim že C6, v jeho tvarech je jasně vidět odkaz na ty starý modely ze 70. a 80. let
o to by se měli u Saaba taky pokusit a ne to hnat do americkyho designu
Olda | 12.07.05. |10:50|
jak sem koupil tak prodávám, bylo to na nějakym zahr. saabistickym webu, ale už si nepamatuju kde...
tino | 12.07.05. |10:16|
Olda: no nevim nevim... mě osobně se nějak ty "retro" nelíbí. Nedokážu si představit jak by udělali retro z klasické 900. Jestli by to byla stará kastle a zbytek nový, tak by to mohla být slušná kára, ale jestli budou bastlit i kastli, tak nevim nevim...
Navíc se mi to zdá nepravděpodobné, že by saab investoval do vývoje "retra" když má prodeje jaké má...
Olda | 12.07.05. |10:00|
jsem se někde dočet, že se uvažuje o retro modelu Saab 900 Turbo, něco jak je novej brouk, nebo mini, to by byla pecka !!!
Pepe | 12.07.05. |09:20|
Na fotkach nic moc, ale to jeste nic neznamena. Ve skutecnosti to bude jiste pekny auto a nakonec si na nej i zvykneme. Jenom mi to prijde trosku moc zamereny na amiky, ale co se da delat, kdyz je SAAB zamerenej tam.
karel | 11.07.05. |23:52|
Navaznosti na 9000 si nejsem zcela jist. Puvodni Scatignaniho design 9-5 byl poklonou Saabi klasice, 99ce (sorry TroubleM :-) ) a 900ce ? profil kapoty a jeji presah pres blatníky, C sloupek, do ktereho se hokejka bocnich oken zakusuje smerem ven a zadni sklo naopak dovnitr, obracena hokejka presahu zadnich svetel do boku, klasicky tvar chromovane masky. Osobne ho povazuju za jeden z nejdynamictejsich kusu designu 90tych let, to auto vypada jinak když se k vam blizi, jinak když vas miji, a jinak kdyz se vzdaluje, coz bylo tak efektni prave proto, ze na sebe vsechny ty krivky plynule navazovaly. Nalepenim cela a zadni kapoty uplne odjinud se jednota celku pochopitelne rozpadla. Uz facelift 2001 negoval ideu, ze naraznik ma vypadat jako naraznik, diky cemuz predni cast ztezkopadnela, nyni tomu ostrejsi hrany nove masky a vyslepnuti svetel jeste pomohly. Asi si na to zvyknu, ale zvyk jsem si i na BMW 7? Skoda, kdyby radsi vylepsili DI kazety.
Libor | 11.07.05. |19:29|
Myslím si,že dnes je tolik tvarů a modelů,že nelze nenajít podobné rysy.A asi i vliv GM se na tomto modelu projevil.A než paskvil jako např.Thálie.....Uvidíme ještě interier.:o))))
SobaThor | 11.07.05. |18:49|
Náhodou, mě to tak hrozný nepříjde. Předek vychází z konceptu 9-X a je osobitý. Musíme si uvědomit že 9-5 vychází z typu 9000, který ve své době sám nebyl příliš typickým Saabem. Ovšem na druhou stranu nebyla ve své době ani 99 zrovna klasickým Saabem, jestli mi rozumíte... :-)
Pajinec | 11.07.05. |18:45|
přišel, jsem, viděl jsem, zaplakal jsem.. Tohle si nezaslouží Griffina ve znaku..
Troublemaker | 11.07.05. |17:17|
Nerad bych zase pouzival prirovnani k jinym automobilovym znackam, abych za to nasledne dostal silene vynadano ;-) ale muj skromny nazor je, ze to bohuzel vypada zase o poznani min saaboviteji... aspon na tech fotkach.
No elks were harmed in the making of your forum. Honeypot.cz