Ríloud Přepínač StaráNahoře/StaráDole řazení zpráv (cookies needed) Zpátky na přehled témat Reagovat na toto téma - přidat zprávu
Colmsson | 16.02.05. |20:05|
Pratele rozvinme konecne konstruktivni diskusi. Necht se prosim kazdy vyjadri v tom smyslu, jaky model z Trollhatanu je synomymem znacky nam tak drahe? Vratme se ke korenum. Co Vy na to?
maxeller | 12.05.07. |15:57|
preju krasny den vsem obdivovatelum vozu Saab....

mam na zahrade funkcni 11 let stary Saab 9000 griffin...nemusim snad nikomu vysvetlovat jaky je muj vztah k tomuto vozu...je to obsah 3.0 V6 tedy 155kw a pres muj vztah k nemu uvazuji o tom ze bych ho prodal...prece jenom je na me trilitr az zbytecne silnej...je to limuzina vse v elektrice kozene sedacky proste auto pro sultany....pripadny zajemce necht se mi ozve na muj mail :

maxeller@seznam.cz

preji krasny den
Honza | 16.04.06. |16:18|
Až okolo Vás proletí 9000 2.3T Aero v táhlym kopci a ve 130km/h zahrabe při přeřazování z 3 na 4, ...to byl pro mě zážitek na dosmrti. Já v něm seděl jako spolujezdec.

Colmsson | 24.02.05. |20:44|
Diky Marty za vynikajici odkaz! Zvlaste Ruby Edition (pro Eklunda) je nadherna!
Marty | 24.02.05. |14:37|
:)

SAAB 900 (1979-1994) Special Editions

http://www.pjgh.pwp.blueyonder.co.uk/saab/specials/index.html
Dandy | 23.02.05. |11:18|
zamačkávám slzu dojetí, vole.
Pepe | 23.02.05. |08:50|
Mym snem zustava stale a porad cerny tridverovy 900 16 ventilu turbo. Jednou jsem v televizi videl predavani cen MTV, bylo to ve Svedsky a jedn cernej raper tam prohlasil: "Je uzasne, ze se ceny predavaji v zemi, ktera svetu dala tak uzasnou vec, jako je SAAB 900 turbo."
PetrZ | 23.02.05. |07:28|
jojo, tohle je dobrý téma, taky se přidám:
na 3. místo ve svým vlastním žebříčku dávám SAAB 96. při pohledu na něj se totiž vždycky vrátím do dětství ? vybavím si jeden nezapomenutelný zážitek, kdy mě tenkrát svezli v moskalykově 96. tohle auto tenkrát pro mě bylo něco jako zjevení z jiného světa ? prostě zážitek na celý život.
na 2. místo dávám SAAB 900 AERO jako úplně první sériově vyráběnou a nejproslavenější saabí raketu na čtyřech kolech. takový viggen je samozřejmě taky raketa, ale nemá za sebou tak slavnou historii ? devítistovka aero lítá po silnicích už přes 20let!! a pořád jsou lidi, co jim bere dech a zvyšuje prudce srdeční tep :o)
no a zbývá 1. místo. to jsem si vyhradil pro FINLANDII. touhle modifikací vstoupila poměrně mladá automobilka v roce 1978 mezi luxusní limuzíny a ještě k tomu jen pouhý rok po tom, co uvedla na trh turbomotor! vždyť to je neuvěřitelný! v roce 1950 začal prodej 92 (bez jakýchkoli předchozích zkušeností) a za 28 let je na světe královská limuzína se světovými parametry! neznám automobilku, co by tohle dokázala!!
takže proto první místo pro saab 99 finlandia.
Olda | 22.02.05. |17:32|
mě se asi nejvíc líbí Aero 900 Last Edition 1993, (párkrát jsem to viděl stát v Kolowratech), a pak 9000 Aero, ctyrvalec, kterej ma pruzny zrychleni lepsi nez Ferari...,
takze shrnuto 900, 9000 Aero, jak originální že?
Colmsson | 22.02.05. |17:14|
Marcel: skvely vkus a bystry usudek - budu rad kdyz se s Marcelem uvidim i v dalsim kole. Co na to divaci?
Marcel(Nacelnik) | 22.02.05. |16:16|
Pro me to je 900 I. 16S r.v.85 a potom 99 turbo za první zažitky s turbem.
Martin T. | 22.02.05. |14:55|
Jeste nekdo? At to vezmu z jedne vody nacisto.
colmsson | 22.02.05. |14:15|
karelz: vitame te v diskusi karle, pozadej prosim Martina T. aby ti, kdyz uz se do toho pousti, vyplotroval taky jeden ten napis... Kde si videl 2 dver. CC?
karelz | 22.02.05. |13:55|
900 I. 2 dveř. (poprvé jsem tehdy viděl označení CombiCoupé) :o)
Martin T. | 22.02.05. |12:05|
colmsson: Ok, co se da delat - ja si to teda vyplotruju a nalepim na zadni naraznik sveho 9000 CDE, mimochodem napadne podobneho Fiatu :-))
Colmsson | 22.02.05. |10:08|
Ses buric a troublemaker!
Martin T. | 21.02.05. |17:41|
eklund: Chapu Tvuj prispevek jako humornou nadsazku - doufam, ze spravne. Ale uprimne receno jsem trochu zdesen tim, kolik lidi se tu tvari, ze spekulovat o tvarovne podobnosti jakehokoliv Saaba s vozem jine znacky (ja uz to slovo teda nereknu :-) ) je neodpustitelne kacirtstvi. Jsem tady novacek a to posledni, po cem touzim, je nalepka burice a troublemakera. Nemam ale rad fundamentalismus jakehokoliv druhu a pokud nekdo svuj saabismus zaklada na doktrine "kazdy Saab je nejhezci, nejkrasnejsi, zcela jedinecne, svebytne a nicemu nepodobne auto" a neni ochoten o tom ani nezavazne diskutovat o existenci pripadnych vyjimek, tak s nim bohuzel asi opravdu spolecnou rec nenajdu.
Martin T. | 21.02.05. |17:34|
Colmsson: a dalsi: Lidi, kdyz uz reagujete na moje prispevky, tak si je aspon prectete, at mi nepodsouvate, co jsem nikdy nenapsal. Nikdo tu nezpochybnoval jedinecnost Saabu 99 v nabidce vozu te doby . Ja jenom rikam (kdyz to zkusim rict jeste trochu jinak), ze zatimco takovou 96 bych poznal uz jenom podle siluety za hluboke noci proti svetlu, tak u 99 prvni generace uz si tim tak jisty nejsem. Pajik pise, ze nekteri bezverci dokonce mluvi o podobnosti 99ky s Dacii - z toho usuzuju, ze nejsem prvni, koho tahle podobnost napadla. A 99 model 1976, o kterem pises Ty, uz vypada, pokud vim, jinak nez rocnik - 1969, podstatne saaboviteji.
eklund | 21.02.05. |17:23|
to colmsson: ti byla italská blitka dobrá, když jela pro ten tvůj motorovej člun do průhonic, cooo?

to martin t: v naší nekonečné milostivosti ti promíjíme tvá neuvážená slova. naše veličenstvo si uvědomuje, že jsi je nejspíše pronesl buď ve stavu naprosté nepříčetnosti či ve své mladické nerozvážnosti. budiž ti protentokrát projevena milost.
Colmsson | 21.02.05. |17:09|
Omluva - muj prispevek byl samozrejme urcen pro Martina T. nikoli pro Pajika.
Colmsson | 21.02.05. |17:07|
Pajik: Hele co furt mas s tema Renaultama Tatare? Test anglického vydání AUTOCAR z roku 1976 testuje 99 tubo CC a o jeho jedinecnosti v nabidce vozu te doby nemuze byt diskuse... Tu bych spis videl u obou generaci 9000 a jejich italskych bratrancu (to mas za ten motorovej clun na koleckach eklunde...).
Dandy | 21.02.05. |15:09|
auto, který mě dodnes neustále bere je 96 Monte Carlo, široký blatníky, nízký čelní sklo, Minilite alufelgeny, pod kopotou naštvaná motorová pila. Pokud se budeme zaobírat minulostí, tak saab nejvíce proslavily kousky jako 750 GT, MC, a rallyová 99 Turbo. Legendou značky se ale dle mého názoru stala dnes již kultovní 900 I. generace. Další ikona je 9000 Aero - kvůli vzhledu a skvělým sedačkám, které dnes dokáže udělat snad jenom Hirsch. Designově zajímavý auto je i 900 II. generace - všemi zatracovaná, ale když ji dnes vidím na ulici, tak je to saab a pěknej. 9-5 je taky super, nová 9-3 SS taky. Je to těžký, ale u mě je to Monte Carlo, starý devítikilo a dvojkovej Sonett.
Pajik | 21.02.05. |14:56|
no vzdyt i sam satan se na adresu 99 jednou vyjadril zhruba v tom smyslu, ze to bylo auto na tu dobu unikatni, slintanihodne a neprekonatelne. jednim slovem genialni:-)
Martin T. | 21.02.05. |14:27|
Pajik: Souhlasim se vsim, co jsi napsal. Samozrejme, ze auta vyrobena ve stejne dobe si jsou designove podobna, nekdy vic, nekdy min. Saab presto dokazal vyrobit radu modelu, ktere si s zadnym jinym autem nikdo (krome naprostych Tataru) nemuze splest - namatkou 92, 96, 900 I. Svoji poznamkou o Renaultu (kterou jsem se nikoho nechtel dotknout) jsem pouze vyjadril svuj nazor, ze 99 prvni generace mezi tyto s nicim nezamenitelne modely nepatri. Tim nijak nezpochybnuju, ze je to jiste znamenite auto.
SobaThor (bývalý POWERSLIDE) | 21.02.05. |11:42|
...se do nás íčkařů taky furt nemusíš navážet :-)
Království za turbo! :-(
Pajik | 21.02.05. |11:24|
power: to snad ne:-)

eklund: s tim vnimanim vykonu souhlasim. jelikoz jsem jeste nejel v 3,0 tak nevim jestli to je to pravy orechovy. a kazdej ickar touzi poznat prave ten vykon a prociteni. a nemuze se dockat, az se mu sen splni:-).
SobaThor (bývalý POWERSLIDE) | 21.02.05. |11:12|
Jedno oko nezůstalo suché, Pájíku...
eklund | 21.02.05. |11:12|
podle mého názoru je nejspolehlivější 9000. napr. aero je stvořený pro dlouhý cesty. interier nemá obdoby. pocitově nejbrutálnější saab, ve kterém jsem jel. 9000 3,0 V6 Griffin - famózní, automat nemá chybu, nadčasová aristokracie, luxus, člověk v tom může jet 1000 km vyleze a je tak leda znuděnej, jaká to byla pohoda. 9-5 maximálně ovladatelný, famózní podvozek. ovšem vnímání výkonu, přeplnění, zrychlení není takové jako u 9000 aero pro roli plnokrevníka je to pocitově krok zpět. když všechno objektivně zhodnotím vysoko nad tím vším stojí 900 první generace a na jejím vrcholu černé SPG z 85 drahého přítele colmssona,které se jistě brzy vrátí z páně plichtovy laskavé náruče. takže další hlas pro 900 první generace, je to nadsaab, esence vrcholných kvalit z letadel a automobilů přenesená do dizajnu motorového člunu na kolečkách.
Pajik | 21.02.05. |10:38|
ona ta podobnost je dnes skoro u vsech aut. driv to nebylo v takovym mnozstvi, ale preci jen byly urcity tvary karoserie, ktery byly castejsi, ze. napriklad uz jsem se setkal s nazorem, ze croma je matka 9000ky (ze powere a ondreji:-) ). nebo ze si lidi pletli dacii s 99. nebo ze jeden z renaultu je zmensenina 9000, hlavne co se taka zadku. a tak dale. ty nazory je slyset predevsim z rad motoristu, kteri slyseli o saabu leda tak z vypravenio skritka griffina a nebo pri vylevech nekolika malo saabistu. tak je to treba chapat.

ja si zase myslim, ze je uplne normalni a spravny, ze tvary saabu, hlavne tech starsich, nenachazeji uznani u siroky motoristicky verejnosti, a je tomu tak dobre. tem tvarum je treba "porozumet" a szit se s nimi. i spouste pravovernych sobistu se napoprve tvary nelibily. az po case prisli na to jaky kouzlo je v nich ukryto. je to prirozeny vyvin lasky k temto vyjimecnym vozum. kazdy ma sveho favorita a tak je to spravne. kazdy typ soba byl necim zvlastni, prinosny, jedinecny a nekdy i trochu zklamanim. zalezi z jake stranky clovek soba "uchopi" a pozna.

uplne jina je svedska ocel zevnitr. jedinecnost a vyjimecnost je ukryta prave tady! palubni krivky saaba jsou proste jedinecne, nezamenitelne a krasne.
uf, radsi toho necham, nebo me tu urcite ukamenujete:-)
SobaThor (bývalý POWERSLIDE) | 21.02.05. |10:01|
Nevím, já měl tu čest potkat 99 z prvních sérií zrovna o výkendu...
Honza | 20.02.05. |21:42|
Podle me je to 99turbo, pro sve drave rysy (teda alespon podle me) a pak 9000.A ta hlavne proto,ze jsem jejim majitelem.To auto je pohodly, prostorny,bezpecny a hodne svizny(v pripade turba) s neotrelym designem, no jednim slovem UZASNY!!!:-))
Martin T. | 20.02.05. |21:35|
Tejkis: Rec byla o prvnich modelech 99ky - auto z konce sedesatych let uz asi v terenu tezko potkam. Znam ji pouze z obrazku, ktery mozna nevystihuje skutecnost - to jsem taky psal. Devetadevadesatku z poslednich let vyroby samozrejme znam a libi se mi. Zbytek nekomentuju.
tejkis | 20.02.05. |10:28|
No, podle mě je to 900 turbo, sedan se šikmým čumákem. cabrio je v podstatě stejná kastle, ale ztrácí tím, že nemá střechu. názorně předvedu na IK. ;-)
pokud jde o pana MartinaT. : Vážený pane, jestli přiznáváte, že jste nikdy neviděl naživo SAABa 99, doporučoval bych vyrazit do r¨terénu a toto napravit a až potom se pouštět do diskuze. Krom toho bych byl opatrný v nazývání jistých kvalitních spisovatelů "kolegy", podle toho jak jste se ráčil uvést s nimi nebudete mít příliš mnoho společného. Doporučuji Vám zakoupit starší renault 25 a vychutnávat si kolébavou jízdu. Zřejmě jste na špatném fóru...
Martin T. | 20.02.05. |00:58|
K te podobnosti s Renaultem: Nachazeni podobnosti je znacne individualni vec. Nekdo se podiva na obrazek klobouku a rekne "to je klobouk". Nekdo jiny se podiva na stejny obrazek a rekne "to je had, ktery sezral slona". (Dekuji kolegovi Exuperymu za zapujceni ilustrativniho prikladu). Proto nechapu, jak je mozne z nazoru na podobnost neceho s necim usuzovat na dutost telesnych prostor nositele tohoto nazoru a zaroven tady neco vykladat o umelcich. Ale vzhledem k tomu, ze se ode mne jakozto od navstevnika tohoto fora ocekava urcita uroven, zustanu nad to povznesen :-)
Satan | 20.02.05. |00:13|
Ale nejlepší je stejně Griffin!!!
Satan | 20.02.05. |00:11|
Každej model konče 9000,byl ve své době vzácná kombinace výkonu,elegeance a bezpečnosti.To ovšem může ocenit jen člověk s estetickým cítěním na určité úrovni - proč taky asi má tolik příznivců a majitelů mezi umělci.Jednotlivé modely se musejí posuzovat v kontextu s dobou jejich vzniku,protože pak obzvlášť vynikne jejich vyjíměčnost.Nejlepší jsou soudy nejvyšší úrovně viz "zbastlenej renault" ikdyž dle chronologie vzniku by to bylo správně zbastlenej SAAB.To,že někdo odhalí dutost svých tělesných prostor,je v tomto případě k pousmání.Horší je,že mnohdy hodnotí odbornou úroveň servisu a pak jsou z toho různé džihády atp.Přečtěte si s odstupem doby ve starších kusech co tam kdo hystericky nablil o všech servisech.Na tomto fóru očekávám určitou úroveň - tak jak jsem od mých zákazníků zvyklý,bulvár přece zajišťuje Blesk?
Nils_Holgerson | 18.02.05. |22:29|
Rozhodně Saab 96 V4
Pajik | 18.02.05. |13:17|
99T, 900 I. aero (do garaze.
ale na normalni jezdeni 9000)
Mirek | 18.02.05. |13:00|
900 I. generace, třídvéřák včetně cabrioletu.
Martin T. | 17.02.05. |20:54|
Tedy, mne taky jeste hori vajgl v popelniku Volkswagena :-)) ale rekl bych, ze prvni Saaby, ktery podle me vypadaji jako typicky Saaby (= jak si myslim, ze by Saaby mely vypadat), jsou posledni modely 96 V4 z konce 70. let. Naproti tomu, prvni modely 99ky podle me vypadaji jako nejaky zbastleny Renaulty :-) Ale vychazim z obrazku, mozna, az ty auta uvidim nazivo, zmenim nazor.
Jindra | 17.02.05. |11:16|
900 I cabrio - muj tip
Jindra | 17.02.05. |11:15|
No, nejdelsi (aspon v CR) je ustecky odtahovy special http://www.skuo.cz/img/7.jpg" /> :-)
SobaThor (bývalý POWERSLIDE) | 17.02.05. |08:52|
No, přestože jsem Saabátorem - začátečníkem, dovolím si hlasovat. Podle mě je to svatá trojice 96 pro ladné tvary své karosérie, 99 Turbo pro své turbo a nekompromisně účelové, avšak krásné tvary a hlavně 900-I Aero pro každý šroubeček co obsahuje...
Petr | 17.02.05. |08:52|
Myslím, že 900 1. gen., jezdil jsem ve dvou 900, ale teď už delší dobu je můj úplně nejvíc nejoblíbenější 9000 poslední gen.
No elks were harmed in the making of your forum. Honeypot.cz