Ríloud Přepínač StaráNahoře/StaráDole řazení zpráv (cookies needed) Zpátky na přehled témat Reagovat na toto téma - přidat zprávu
Jindra | 25.01.05. |09:25|
Zdar....
Mate nekdo zkusenosti s opravou brzdovyho valce na prednim kole u 9000 ?
Uz delsi dobu jezdim s kouslou brzdou, a chci s tim neco udelat... uz mam objednanou opravnou sadu, ale jeste nevim jak na to :-).
Moje predstava je ta, ze sundam trmen z kotouce a budu mackat pedal tak dlouho, az vyjede pist, ten ocistim, vymenim tesneni, prachovku a zase ten pist (buh vi jak ) naboucham zpet. Nakonec vymenim brzdovku a odvzdusnim...
Nebo si to predstavuju moc jednoduse? Pripadne je ta oprava popsana v Haynes manualu?
Jindra | 23.02.05. |19:31|
Takze, haynes precten, oprava provedena.
Takze, udelal jsem rovnou obe predni brzdy. Vyndani toho horsiho pistku bylo docela umeni, snazil jsem se to vyndat tlakovym vzdchem (jak pise Haynes), ale mel jsem jenom nozni pumpicku z Makra (= velice nekvalitni) - jeste ted me boli ruka. At jsem pumpoval jak jsem pumpoval, posledni cast nechtela ven. Nakonec pomohlo striknout tam trosku WD40, zatlacit zpet a znova zapumpovat - pistek vyletel jako namydlenej blesk.
Pak jsem si ten pistek teprve prohlidnul a zaklel - prece jenom vic jak rok (rok o tom vim ja) byla odchlipla prachovka a tak tam vlezlo vsechno mozny a zaclo to reznout (clovek by neveril jak hluboko to dovede vreznout) a pote co jsem vymenil desticky (a zatlacil tu zrezlou cast do trmenu) se to cely zacalo zhorsovat - ve finale se asi tomu pistku nechtelo moc ani tam ani ven a pri intenzivnim brzdeni to pekne tahlo ke strane - prece jen, mel jsem dat na rady Petra Stastnyho z Lokte a udelat to co nejdriv - no co, chybama se clovek uci.
Takze jsem pistek skusil sbrousit (smirgl 800) - cela noc prace, udelal jsem ho doost hladkej, ale je holt v jenom miste slabsi. Vim, nema to cenu, ale zrovna nebyl novej brzdic k dispozici, takze nez prijde budu jezdit na tomhle.
Druhej pistek byl ok.
Nakonec jsem si zahral nadhernou hru "dej-tam-tesneni-a-prachovku-a-skus me-tam-narvat-ja-se-tam-nevejdu".
No, a pak jsem si vzal do ruky supleru a zmeril tloustku gramodesky (neboli kotouce do kteryho rok tlacila kousla brzda, z cehoz 14 dni bylo s probrzdenou destickou) a rovou jsem zavolal do Klasterce jestli jsou kotouce skladem.
Nastesti na sklade byli i kdyz byla zrovna nedele (nevedel jseem ze vymena kotoucu je tak jednoducha).
No, pak uz nasledovala jenom hra "vycucni vsechnu brzdovku, nalej novou a vyzen i tu posledni bublinku" - chudak zetak, slapal tak intenzivne, ze mu kruplo v koleni a nemoh odejit.

Nakonec jsem si vyzkousel svuj novej "momentak" pri utahovani vsech sroubu.... mozna je to zbytecny, ale kdyz uz v tom navodu ty momenty pisou, tak je budu dodrzovat (hruza kolik uz jsem utratil za naradi a dily - ale kdo ne....).

Moralni ponauceni - kdyz je neco ve spatnym stavu, tak to oprav co nejdriv, nez se to rozleze a bude to drazsi (nebo se kvuli tomu nekde rozmaznes).

Asi bych mel touto cestou podekovat autorum navodu Haynes, Pavlovi Kuceru za dily (i v nedeli) a radu udelat rovnou obe brzdy a vsem tady za rady.
Jindra | 14.02.05. |14:21|
Dik za info, hlavne Satanovi. Haynese uz mam, precteno taky, vrhnu se na to nekdy v pristich 3 vikendech. Snad se pak nezabiju nekde na silnici :-).

Jinak docela me prekvapila uroven komentaru k ruznejm tematum (v Haynes) - treba strop zevnitr a stresni okynko, stejne jako topeni v sedackach neni zadna hruza, presto je o nich v Haynes zminka ze to je docela slozity a ze se to ma nechat SAAB servisu. Asi u Haynesu jsou odbornici hlavne na motor a podvozek (hodne podrobnejch navod) a ne tolik na interier.
Satan | 26.01.05. |21:27|
Dřív než uděláš nějakou kravinu,zkus si přečíst něco v \Haynesovi o brzdách.Zejmána velmi důležitá je informace - nikdy nezatlačovat váleček do třmenu tak aby se kapalina vracela do nádobky.Hrozí nebezpečí poškození ABS.Za další neposlouchej rady strojařů,kteří nechodili na přednášky,neb na neželezné kovy se nesmí používat keramické brusivo ať je v pastě nebo na plátně - protože se zamačkává do povrchu obráběného dílu.Pístek klidně vylešti smirkovým plátnem zrnitosti 400,který napřed ztupíš přeleštěním nečeho.V třmenu vyškrábeš nečistoty pouze v ploše před těsnící gumičkou zato důkladně.Při vyndané těsnící gumičce musí pístek zcela volně do třmenu zapadnout.To co namaočíš kapalinou,opláchni saponem.
Mazání pístku ano - tukem netečným na líh.Je to zcela jednoduché - za hodinku nemáš co dělat!
Jindra | 26.01.05. |08:51|
Dik moc za rady a podporu... snad to zvladnu, prece jenom vzdelanim i povolanim jsem IT a do SAABu se vrtam teprve neco pres rok :-)
Az too spacham tak dam vedet :-)
Libor | 26.01.05. |07:57|
Záleží ,jak to bude"vyžraný" hluboko.Jde spíš o to ,abys to nevzal 80-kou šmirglem a nedal to tam zpátky.Někdy stačí 2000-ka papír a potom lapovací pasta.Hlavně díra musí být hladká,aby se rychle nezničilo těsnění.Jak se řiká-tvý práci čest :-)))
Jindra | 25.01.05. |15:17|
Aha.... takze vyhladit... parada, a co teda znamena "hezky zalapovat" - t.j. jak hodne jemne to mam vyhladit ? Predpokladam ze bych to moh zvladnout brusnou pastou).....
tino | 25.01.05. |14:33|
zalapovaný to znamená že to je povrchově upravený lapováním. Prostě je to ohlazený... pro nestrojaře tohle vysvětlení stačí, pro strojaře ne, ale to si zase nepamatuju, neboť jsem na přednášky nechodil :)
Jindra | 25.01.05. |12:29|
Dik za radu, vsemu rozumim, jenom co si mm predstavit pod pojmem "zalapovany" ?
Libor | 25.01.05. |11:41|
jo a kdyžtak si dej igeliťák pod víčko s kapalinou ,ať ti zbytečně neteče...
Libor | 25.01.05. |11:38|
....žádný nabouchám,vyndáš odvzdušňovák a hezky suvně volně natlačíš hezky zalapovanej píst do hezky zalapovaný díry ....no a je to :o))))
No elks were harmed in the making of your forum. Honeypot.cz