Ríloud Přepínač StaráNahoře/StaráDole řazení zpráv (cookies needed) Zpátky na přehled témat Reagovat na toto téma - přidat zprávu
Martin T. | 14.12.04. |19:02|
Chystám se koupit si svého prvního Saaba, a tak prolézám Internet a shromažďuju informace a rozumy... Můžu utratit plus mínus 250 000, z čehož mi vychází, že si můžu dovolit buď jednu z posledních devítistovek nebo jednu z prvních devět-trojek. Zatím se kloním spíš k 9-3, ale tady mě docela zarazilo, že kdosi komusi rozmlouval koupi 9-3 s tím, že "je to Opel" a horoval pro 900. Zatím se všechny zdroje, na které jsem narazil, shodovaly, že první generace 9-3 není nic jiného než hodně vylepšená 900, tak jak to tedy je? A co si teda mám sakra koupit? :-) Předem říkám, že nechci moc staré auto, osm let je hranice, za kterou bych nerad šel. Za jakoukoliv radu, tip, ponaučení atd. budu vděčný.
POWERSLIDE | 10.01.05. |16:15|
2Karel: Bohužel, mýlíš se. 9000 má na zadní nápravě panhardskou tyč, ač jí to mnohoho na jízdních vlastnostech neubírá, snad je jen míň jistá v zatáčkách "na krev", zatímco 900-I, 900-II i 9-3 má na zadku nezávislé zavěšení. 900-I má tuším lichoběžník, 900-II a 9-3 klikovku. 9-5 má multiprvkovou...
karel | 19.12.04. |19:52|
Na mobile.de jsou v kategorii do 150 tis km uz od 3 tis EUR auta, ktera sice nevypadaji ze zrovna vyjela z tovarny, ale ja bych se jich nebal. Saab je snobska znacka, takze dokud bude auto ve stavu hodnem snoba, bude drahe. Jakmile spadnou tri kroupy, lak skrabne veverka a logo na koberecku se prosoupe jehlovym podpatkem, cena klesne, ale mechanicky se nezmeni nic a auto by dalsich 100 tis km nemelo zlobit. Jak rekl Satan, na veku nezalezi. Podle me je lepsi zaplatit co nejmene venku a nedostatky dohnat levnou ceskou praci za levnou ceskou menu. Koberecky tu budou levnejsi o fous, veverka o dva fousy a oprava potkaneho motoru o ZZtop, takove opravy nemcum nestoji za to a i slusne auto jde pryc. To je nejlevnejsi cesta, ale je fakt, ze je potreba v tom trochu umet chodit. Drazsi ale pohodlnejsi jsou Saabi bazary, proti kterym nic nemam, ale vyber je mensi a tak se nekdy dyl ceka. Samozrejmost ? mit s sebou fundovaneho oponenta.
Olda | 19.12.04. |19:12|
trochu z jinyho soudku ale musim se nekam sverit... kamos testuje auta pro casaky a ted mel 9-3 s tim 150 konovym dieselem, tak sme ji poradne protahli po dalnicich, okrskach i jednom letisti a zazitek to je vybornej. Auto sedi jak pribity, nepodarilo se nam ho poslat dverma napred...zkratka bezpecnost nade vse. Ten motor z Alfy je vybornej, z 60 na 100 zrychluje jako ajrovka za 7,7 s. proste parada. A pak sem mu nabid ze jeste kratce projedem myho starce 900 (r.90), tak sme to vzali kousek po dalnici a pak pres Kolovraty nazpet. Vysledek toho srovnani je jasnej : jedno auto
proste ma koule a druhy ne !!!
Martin T. | 19.12.04. |17:28|
Karel, Dandy > Jeste k tem cenam. Je mi jasne, ze profesionalni obchodnik s auty je asi schopen sehnat vozitko levneji nez obycejny smrtelnik, na druhou stranu mi ho asi tezko proda za stejne penize, za jake ho koupil. A ja jako obycejny smrtelnik koukam na autoscout24.de: Saaba 9000 rok vyroby 1997 a novejsi, s turbomotorem, v cene pod 6000 Euro, od obchodnika (kupovat to od soukrome osoby by asi bylo dost komplikovane) mi to v cele Evrope naslo jenom jednoho. Vetsina takovych aut stoji 7000 Euro a vic. Kde byste tedy na mem miste shaneli tu dobre zachovalou a dobre vybavenou devititisicovku pod 200 kKc?
Martin T. | 19.12.04. |17:16|
Mno, takze kdyz si to sesumiruju: Uz jsem si myslel, ze si pujdu koupit nejakou peknou devititisicovku do nektereho z ceskych specializovanych bazaru doprovazen souhlasnym mrucenim undergroundovych saabistu :-)) a v tu chvili se objevily hlasy, ktere takovou volbu zpochybnuji. Zabavnou shodou okolnosti jsou to hlasy lidi, jejimz nazorum bych za normalni okolnosti prikladal asi nejvetsi vahu, protoze (jak jsem vyrozumel ze starsich diskusi) se prodejem resp. servisem Saabu zabyvaji jako profesionalove a tudiz by meli mit globalni prehled. K memu velkemu prekvapeni ovsem kazdy doporucuje neco jineho; nevim, jestli je to dusledek nejakych antipatii nebo jestli dva profi saabiste skutecne muzou mit tak rozdilne zkusenosti, vysledek kazdopadne je, ze v tom mam skoro stejny hokej jako na zacatku :-/
karel | 19.12.04. |11:28|
Budu-li chtit za vyssi cenu modernejsi auto, obavam se, ze stara 9-3 vypadava ze hry, jelikoz jezdi na stejne predpotopnim podvozku jako 9000 (vzadu vlecena ramena+zkrutna tyc). Opravte me jestli jsem vedle, ale mam za to ze 9-3 ma oproti GM900 jen 1) vyztuzenou karoserii 2) nedoreseny system prisavani spalin z 9-5, ktery je hlavnim duvodem tak castych predcasnych umrti motoru. Dost Saabu v D i CH prozilo krusne detstvi v leasingovych flotilach, kde nelze pocitat s vymenami oleje driv nez po 20 tis, o dolevani nemluve. Zatimco u nasich starych pekacu pri takove peci odejde turbo, u tech novych cely motor, coz je duvod, proc jsem a budu ?pekacista?. Souhlasim ale s Dandym, ze 200 penez je zbytecne moc.
ondrej | 19.12.04. |10:04|
martin - tak tak, ja bych rovnez nekupoval jinde, nez v saabackym bazaru. i kdyz jsem udelal vyjimku, ale az po provereni auta a taky na zaklade usudku, ze by se prodavajicimu, s celkem dobrym postavenim, dalo verit.. Pokud tedy autum prilis nerozumis, radeji jdi k nize jmenovanym saab-bazarnikum, tam je riziko spatneho kupu male. I tady ale plati - na co se nezeptas, to nevis! Samozrejme, ze ti reknou - auto je ok, ma najeto 200tisic, nebourane.. ale na detaily se musis doptat sam. Klidne do nich sij, kdyz se neco objevi, nenech se odbit a zkus se nejak domluvit, jestli by to jeste nezafinancovali.. Kamarad takhle dostal auto od bazarnika do saab servisu, prislo se na cepy a loziska a bazarnik je jeste vymeni na svy naklady.
dandy - ja bych nikoho neodsuzoval, posledni 9000 uz jsou vychytany, o 900, pripadne 9-3kach vi kazdej zasvecenej svy, nekdo je proste nechce uz z principu.
Dandy | 18.12.04. |18:12|
Dát v dnešní době 200.000 Kč a více za 9000 v jakékoliv výbavě a jakémkoliv stavu je stupidní masochismus, který hraničí s tuplovanou polodebilitou a diletantstvím. Za 250.000 se dá koupit luxusní 9-3 LPT nebo turbo do 100.000 km. Oproti 9-5 se v 9-3 sere méně věcí a jsou to větší držáky. U 9-5 bych se nebál i ročníků 97, 98, 99, pokud mají již udělané úpravy na motoru, nebo motor mají již vyměněný. SDI se podělá u všech modelů - i u staré 9000 (že jo Pájíku!?!?) (A přijde mi jako nehorázná sviňárna říci si za starý SDI 6.000 Kč - ten koho se to týká, ať si to přebere jak chce.) No a co. Saaba si člověk koupí ve většině případů jenom proto, že ho prostě chce. Takže to je můj názor - za dvěpade si koupím slušnou 9-5 nebo 9-3 a je si za ty prachy z čeho vybrat. Black metal s Váma
karel | 18.12.04. |16:18|
satane, co mas proti dvoulitrum :-)
Martin T. | 18.12.04. |15:59|
Ondrej > Dobre, takze jestli tomu dobre rozumim, tak doporuceni koupit Saaba nekde, kde se na ne nespecializuji, padlo z duvodu sance na nizsi cenu, nikoliv na lepsi kvalitu. Pak ale musim rict, ze jakozto clovek, ktery se v autech moc nevyzna, radsi dam o par tisicovek vic nekomu, kdo dobre vi, co je to za auto a v jakym stavu a podle toho nastavi cenu (cili muzu alespon zrhuba vychazet z pravidla drazsi auto = lepsi auto), kdo mi da alespon nejakou zaruku, a umozni mi nechat si to auto prohlidnout od nekoho nezavislyho jeste pred tim, nez ho koupim. A taky predpokladam, ze u nekoho, kdo pravidelne prodava auta tak male komunite jako jsou saabisti, moc nehrozi, ze bude riskovat povest tim, ze mi proda Saaba sestavenyho ze tri ruznejch jako prima auto v dobrem stavu (ostatne sam jsi pred par dny psal neco podobneho).
To jsou samozrejme jen teoreticke uvahy vychazejici ze selske logiky, jestli to v zivote chodi jinak, tak me prosim poucte :-)
ondrej | 18.12.04. |15:12|
Martin - tam, kde Saaby neznaji, nevi ani jejich hodnotu. Problem je v tom, ze muzes koupit vyborne, ale taky hodne blbe. Jen male mnozstvi "saabistu" da auti do klasickyho bazaru. Pokud ano, muze to vypovidat o tom, ze by ho jinde, v "saabackym" nevzali, a to hlavne z duvodu spatnyho stavu nebo tezky havarky. Na druhou stranu - do nesaabyho bazaru muze to auto dat nesaabista, od takovyho jsem koupil ja. Mel to rok po bazarech, nikdo to nekoupil.. zacinal na celkem vysoky castce a po roce sel temer na polovinu - aby se toho zbavil. Ale takovych pripadu asi moc neni.. Sam jsem na jeho inzerat reagoval az jako na posledni, protoze mi cena prisla podezrele nizka. O to vic jsem byl obezretnejsi.
Martin T. | 18.12.04. |01:31|
Pajik > Diky.

Karel> Dik za rady i za link, ty britsky stranky jsem jeste neznal, prozkoumam to :-)

Satan > Hmmm, diky, vypada to jako dost extremisticky nazor, ale pokud jsi ten Satan z Kolovrat, tak to asi bude podlozeno zkusenostmi :-) Jestli dovolis jeste jednu natvrdlou otazku: v cem spociva ta vyhoda nakupu Saabu od lidi, kteri se v nich nevyznaji (tedy v Cesku)?
Satan | 18.12.04. |01:02|
Tady se zase rozpoutala diskuse!Je zajímavé číst názory lidí které znám a kteří se domnívají,že je pod nickem nikdo nepozná.Ale přidám taky radu - 9000 CS 2.3 trionic - výběr pouze dle stavu nikoliv roku výroby,9-5 2.3 T, od roku 2001 výš.Ostatní nebrat.Zdroj nákupu - internet a nejlépe Schweiz.Ojediněle v ČR - nejlépe tam kde SAABy neznají.
karel | 17.12.04. |15:36|
Přidal bych se k zastáncům 9000, sám vlastním už druhou a nemám důvod ke stížnostem. Stará škola, klasická technika, hodně vydrží, k podstatným komponentům je přístup a elektronika řídí jen to co musí. V druhé půlce 90. let se zjevně ani Saab nevyhnul trendu dělat auta stále složitější, ale zároveň stále levnější. Výsledky jsou vidět v uživatelských diskusích a "buyer´s guide" na výživných stránkách www.saabscene.co.uk. Přeju šťastnou ruku při výběru.
Pajik | 17.12.04. |13:37|
ten bazar je v arealu letiste, kde se mimochodem porada kazdej rok sraz. osobne mi ten bazar nesed. 2x jsem tam volal a majitel nevypadal jako ze se roztrhne pro zakaznika. taky mi pozdeji prodal viko od nadrze z vraku za 200 coz povazuju za hodne velkou cenu. ma tam nekolik vraku a prodava dily, obcas saaba miva, ale neni to zadny terno. ted tam mel 9000 automat. mno...
Martin T. | 17.12.04. |12:31|
Vsiml jsem si, ze se na Saaby zrejme specializuje taky autobazar L&Z v Roudnici nad Labem, o kterem jsem tady v Pokecu nenasel zadnou zminku (jen jsem zaregistroval, ze v Roudnici byly nejake srazy, zrejme ne nahodou), ma s nimi nekdo nejake zkusenosti, prosim?
Martin T. | 17.12.04. |12:25|
Ondrej > hmmmm, no mam dojem, ze tyhle "malickosti" by mi vadily taky. Navic to vypada, ze pred koncem roku stejne nebudu schopen tu koupi zrealizovat, takze uvidime, co bude k mani v lednu, unoru - treba se objevi jeste neco zajimaveho (ja na verzi Aero zase nejak zasadne netrvam).

tejkis> diky, vypada to, ze u nejaky zachovaly devititisicovky nakonec opravdu skoncim :-)
tejkis | 17.12.04. |10:54|
ROZHODNĚ JDI DO 9000 CSE AERO, ZA TY PRACHY POŘÍDÍŠ KÁRU Z ROKU 96, MOŽNÁ I MLADŠÍ A BUDE V PLNÉ PALBĚ S VÝKONEM KOLEM 250 hp. ;-) JASNÁ VOLBA. ;-) NEBO PŘIHOĎ 40 000 A KUP SI U KUČERY 9-5 2,3 lpt. ;-) TO JE PRO MĚ JASNÁ VOLBA. ;-)
ondrej | 17.12.04. |07:10|
martin - nene, slo o to prvni. to za 270k (ted je levnejsi) mi prislo docela drahy. Na tom prvnim (asi pred dvema tydny sel s cenou o 20 tisic dolu, to i u dalsich aut, proto je ma ted celkem vyhodna..) chybely nektery detaily - treba loketni operka, operky na zadnich sedadlech a to mi docela vadilo, tak jsem to nechal byt.. navic nema auto radio, neni dalkac ani manual k nez. topeni, ktery apko tak vyzdvihuje, je jen jeden klic, navic bez centralu.. coz je dost na dve veci.. zato je to se serviskou a v hodne slusnym stavu. Takze takovej kompromis.. Ale pokud bys chtel Aero, nic lepsiho za tu cenu asi neni. Par jsem jich projel.. Nicmene rikal, ze co do kvality je na tom snad jeste lip, nez to drazsi. Taky by dal pul roku zaruky a myslim, ze se mu da verit, i kdyz ta auta toci asi min, nez treba Halda. Ale ten dal znamymu zaruku treba jen cvtvrt roku, aby mu chvili po jejim vyprseni odeslo SDI a tak hned platil 5 tisic ze svyho, coz nastve.
Lucky | 16.12.04. |16:28|
Ja jsem mel 900ku z 95 roku a s tim autem jsem byl spokojenej. Kupoval jsem ho od Haldy . Teda puvodne jsem tam jel pro 9000 2.3T (142KW), ale ta byla bourana a nelibilo se mi jak byla opravena ( ale jela jako prase), tak jsem za stejny penize koupil tuhle 900, a mel jsem s ni jedinej problem kdyz se mi rozpadlo jedno kolecko na plochym remenu a ten se mi zamotal pod remenice, ale v Kolovratech to dali behem jedineho odpoledne dohromady. Stejne to podle me nebyl problem auta ale udrzby, tyhle remenice se maji menit po 80tis. a moje mela najeto prave 160tis., ale tu prvni vymenu nikdo evidentne nedelal. Z toho vypliva, ze ani servisni knizka nic nezarucuje...:o/ Jinak jsem si jenom uzival, bylo to super auto, rad na nej vzpominam...
Martin T. | 16.12.04. |10:42|
Ondrej > Muzu se zeptat, co Ti vadilo na tom Aeru u Apka (predpokladam, ze je rec o tom z r. 1996)?
Martin T. | 16.12.04. |10:19|
Ondrej > No, kdyz uz, tak zrejme tu 2.3T, i kdyz jsem cetl, ze ty motory bez turba jsou trvanlivejsi... momentalne mam VW Polo 1.9 SDi, coz je samozrejme liny jak prase, tak at ta zmena stoji za to. ;-)
ondrej | 16.12.04. |08:09|
martin - jo, to je rozumny.. ale ty zajimavy kousky jsem vypsal. Osobne prolezly, po konzultaci s prodavajicim (Apkovi, Haldovi se da fakt verit - neriskovali by spatnou povest). Navic jsou ochotni ti to auto treba pujcit a muzes ho vzit do servisu na prohlidku, pokud by se ti neco nezdalo.
Vyhoda koupe v zime je, ze auta nejdou moc na odbyt a lidi se jich chteji zbavit - treba Apko slevnoval o desitky tisic. Stastny vyber a pak se pochlub.
Co tam chces vlastne za motor?
Martin T. | 15.12.04. |17:26|
Ondrej > Jeste jednou moc diky za rady. Puvodne jsem si myslel, ze to auto koupim jeste letos, abych dal aspon kousek do letosnich nakladu :-) ale cim vic se do toho norim, tim vic mam dojem, ze radsi nebudu spechat, prorozhlidnu se, co je kde k mani a pripadne si pockam si na nejakej opravdu zajimavej kousek. Abych v pripade, ze se nakonec rozhodnu pro neco starsiho, nebral prvni vec, ktera mi prijde pod ruku...
ondrej | 15.12.04. |17:06|
martin - 9000ky se neboj! ja jsem pred nedavnem resil neco podobneho. chtel jsem taky novejsi auti, klonil jsem se k 9-5ce. Ale kdyz se do toho ponoris, zjistis, ze v Cesku zpocatku nic moc (lil se tam spatny olej, zadrivaly se motory atp.), takze jedine neco ze zahranici.. ale tady zas neznas historii auta. Tak jsem vzal 9000ku a nelituju. Ty novejsi uz jsou vychytany. U me to byl hodne dobry kauf auti z roku 95, predchozi majitel se o to vzorne staral a zatim mam nalitany za necely tri tydny asi 2 tisice km a jediny co jsem musel udelat byla vymena pneu za zimni (prekvapive :), liti benzinu do nadrze, vody do ostrikovacu a dolil jsem litr oleje, protoze to auto stalo rok po bazarech a uz ho bylo malo. Pristi tyden jdu na servisku a uvidim, ale myslim,ze se jen vymeni olej a je zas na chvili vystarano.
U 9000 je asi nejvetsi palka za rozvody, pokud bys chtel motor 2.3t, ale za ten pozitek z jizdy to stoji :) Rozvody se meni kolem 200 tisic, +/- samozrejme, ale spis plus, klidne i v 250 tisicich. Nutny je se zamerit pri vyberu na turbo, jehoz repase stoji taky docela dost a pokud nebyla menena SDI, tak kolem 180 - 200 tisicu kliaku taky odchazi (nova cca 5 tisic Kc). Jinak, pokud bylo auti dobre servisovano a ne moc boreno te vetsi dalsi investice necekaji. Tech kilometru (kolem 200 tisicu) se vubec neboj, tolik ma stejne nalitano kazdy druhy auto z bazaru a majitele je kupujou jako nejeta se stocenym tacho.
Pokud bys chtel trochu pritlaict, mrkni do bazaru na skuo.cz - je tam 9000 anniversary, po aero nejvyssi vybava, cip na 270 koni tusim, ve stavu naprosto bezvadnym (overeno). pak jsou taky dobry kousky treba u apka (saabnet.cz) - chtel jsem to aero, ale par veci mi tam vadilo, nicmene ve stavu je rovnez velmi dobrem.. dalsi na rade je machacek a jeho garage-machacek.cz, pak taky halda v saab-autobazar.cz - oba ale nic moc zajimavyho nemaj, aspon v tuhle chvili. That´s all, good luck :)
Martin T. | 15.12.04. |16:54|
Pajik: Diky za nazor. O 9000 jsem docela hodne premejslel (nutna odbocka: v roce 1984 jsem byl jako malej kluk poprve v zivote v Zapadnim Nemecku a jeden z nejsilnejsich zazitku, ktery si pamatuju dodnes, byl jak me tam kamsi vezli Saabem 9000 a on v te kabine prakticky nebyl slyset motor!!). Ale i ty posledni kusy budou vekove tak na hranici toho, co jsem ochoten akceptovat - z udrzby a oprav zvladnu tak maximalne dolit vodu do ostrikovace, takze se starsiho auta bojim, i kdyz je to SAAB :-) No ale vcera v noci jsem si tady precetl cely archiv tohohle diskusniho fora a na zaklade toho mozna jeste zmenim nazor. Jo, a o dieselovym SAABu jsem neuvazoval ani na okamzik - naftovy auto mam ted a chci zmenu ;-)
Pajik | 15.12.04. |15:24|
martin: za ty prachy koupis hodne dobrou 9000 v poslednich rocnicich, coz je neporovnatelne lepsi koupe nez 900 nebo 9-3. navic asi silhas po 9-3 2,2 TiD ze? 9000 je pohodlna, bezpecna, prostorna a dobre se ridi. 9-5 je uz drazsi a za ty prachy koupis uz horsi kus nez za stejnou cenu 9000. doporucuju 9000!
Martin T. | 14.12.04. |20:48|
Ondrej> No, vlastne ani nevim, proc nechci 9-5, asi mi prisla prece jen moc velka a luxusni a pro saabistu-zacatecnika nevhodna nebo co :-) Nicmene dobra, diky za radu, zamerim se i na 9-5.
ondrej | 14.12.04. |20:07|
ono je to prast nebo uhod, jestli 900 II, nebo 9-3. Jedna se v podstate o to same, obecne nema druha generace 900ky dobre renome, protoze je tam spousta dilu z Opelu a kvalita tomu, aelspon u prvnich modelu (od roku 93 tusim) odpovida. Taky v crashtestech dopadlo tohle auti dost blbe. Uplne nova je az 9-3 Sport Sedan, ta se ale dela teprv par let. Proc nechces treba 9-5ku? Za 250k ted sezenes peknou, rok 98, 99. Pripadne nejaky posledni rocnik 9000ky, asi posledniho pravoverneho saabu :) Rozdil ve velikosti 9000/9-5 a 900/9-3 neni tak markantni.
No elks were harmed in the making of your forum. Honeypot.cz