Ríloud Přepínač StaráNahoře/StaráDole řazení zpráv (cookies needed) Zpátky na přehled témat Reagovat na toto téma - přidat zprávu
Jindra | 16.03.04. |21:34|
Zdravim vsechny saabisty! Chtel bych si koupit auto a moc se mi zalibily Saaby. Momentalne pusobim v Praze. Navstivil jsem zatim Verold a p.Haldu (Saab-autobazar). Mohli by jste mi doporucit, kde dobre pochodim a kam radsi nemam chodit? Dekuji za rady.
Draken | 24.03.04. |11:59|
... no a subjektivne jde o to, ze na 900II jaxi nereaguje periferni videni. Teda aspon ne to moje. Pritom se neda rict, ze by ta karoserie nepripominala predchudce, ale ...errrr... nezda se vam zbytecne moc hezka??? Neni lepsi, kdyz je Saab tak trochu zly?
Colmsson | 24.03.04. |11:36|
No jak jsem psal, mam reference, ze mechanicky to neni zadna vyhra a nektery i renomovany servisy sou na ne vylozene alergicky... a prezdivka Antisaab hovori za vse. Prodavam, jak jsem dostal. Berte to s rezervou zadnou jsem nikdy nemel. Pokud jsou reference na icko, ze je makac, tak myslim, ze icko je vecny ve vsem do ceho ho namontujete... Ale opravdu jsem se divil icku s rozdelovacem v kamosove 1998 9-3... Pro referenci na 900II bych ale misto akademicke debaty volil osoby nad miru povolane p. Sponar 602136904 ci p. Plichta 604244828
Marek | 23.03.04. |21:35|
to Colmsson: A proc mas vyhraneny nazeor na 900. Nelibi se ti karoserie nebo je to kvuli necemu jinemu?
Marek | 23.03.04. |20:27|
to Momyl: Koukam, ze shani stejne auto :-) ja bych take rad 900II T pokud mozno cerne nebo modre a jeste lepe po celkove generalce
Olda | 23.03.04. |16:16|
vubec to s tim nesouvisi a urcite to znate, ale na www.autoscout24.de , je slusna nabidka aut po cele Evrope. Staci jenom zadat Saab; 900; do roku 1993; celá Evropa; a už to lítá, jen si vybrat...
Colmsson | 23.03.04. |12:14|
Nechci se nikoho dotknout, ale neslysel jsem na 900II zadne kloudne slovo... To auto mi nijak nic nerika. Nemam potuchy kolik do toho chces investovat, ale bud bych vzal tu bilou co najdes na www.saabtuning.cz nebo bych spis sel do 9000CS 2.3 T nebo LPT. Vajicko nebrat!
Tomik | 23.03.04. |11:14|
To Momyl: Na 3D není nic špatného, jenom to větrání (což v hormu není to pravé ani s klimatizací - prostě to nevyfoukneš ven), ale vydržet se to dá. Další lišárna je posuv sedaček pro přístup na zadní sedadla - přední sedačky se sice při sklopení dají posunout jedním odjištěním dopředu, ale nepamatují si odkud, takže je zase budeš posouvat a hledat původní vzdálenost od volantu. Jinak jsou to celkem dělníci bez zásadních závad (GM je nestačil příliš dobít)
Saab | 23.03.04. |11:10|
to Colmsson: máš pravdu, Aero má turbo od Mitsubishi, zatímco ostatní turba jsou od Garetta.
momyl | 23.03.04. |11:04|
to tomik: Díky, tohle zatím není problém :-) Když mně by se zrovna líbila 3D.
Tomik | 23.03.04. |10:52|
Dobře si to rozmysli! Není nic horšího než zklamaný Saabista, snad jen zklamaná manželka Saabisty. Prostě: do roku 97 ženská nezatáhne ruční brzdu a u žádné z 900 II nesešlápne spojku. Nechoď do 2,5V6, neboj se automatu ani Sensonicu, nekupuj 3D - nemá vyklápěcí zadní okna, nekupuj kabrio - protože je to prostě 900 II, ale jinak to není špatný auto. Myslím, že stříbrná Talladega 5D by nebyla od věci. Připrav se na to, že si to tak neužiješ ... .
Možná než tohle, tak snad raději tu předraženou C900, tam se aspoň svezeš a každej se otočí.
momyl | 23.03.04. |10:37|
Já trochu vyměkl a půjdu zřejmě do 900 II T, prosím o Vaše reference, postřehy?
Colmsson | 23.03.04. |09:43|
Pripojim se do teto teoreticke debaty o rozdilu mezi Aero na ostatnimi. Jelikoz se servisem nezivim tak sve domenky nazarucuji, ale myslim, ze hlavni rozdil je v motoru. Sada od Hirsch Performance jiste udela hodne, ale Aero (tovarni oznaceni 9000, 9-3, 9-5) ma odlisne turbo s jinym tvarem lopatek a domnivam se, ze i jinou ridici jednotku. Normalni 2.3T muzete nadopovat Hirschem, ale Aero Vam k tomu da o trochu vetsi potencial... Mam kamose, kteryho v jeho 9000Aero prohnalo 9000CSE s cernou maskou (Hirsch), ale nutno podoktnout, ze jeho Aero je vicemene se standardnimi tovarnimi parametry. Hirsch a Abbott Racing z Aero 2.3Turbo dokazou na kazdodenni jezdeni dostat 320koni a 500Nm.
Saab | 23.03.04. |07:55|
to Mirek: u 9-5 ve výbavě Vector si podvozek Aera můžeš objednat za příplatek 11.000,- kč a sportovní kožený volant Aero má Vector dokonce v základu ! Rozdíl je tedy jen v motoru, ale to možná spraví sada od Hirsche.
Marek | 22.03.04. |22:31|
Diky za vysvetleni.
Tomik | 22.03.04. |20:29|
To Mirek: U 9000 to určitě šlo - viděl jsem nádherný CDE se sedačkama a podvozkem Aero. Motor to, myslím, mělo normální 2,3T, ale šlo ho přidat. Navíc Aero je pro každou zemi v jiné výbavě - záleží na dovozci. Například Ištváni mají (nebo aspoň měli) Aero 9-5 bez elektrických sedaček. Něco jako Aero 9000 2,0T ...
Mirek | 22.03.04. |20:20|
Tomiku, nevím jak u 9000, ale u 9 5 si motor a podvozek z Aera nemůžeš objenat jako doplněk. Můžeš si objednat pouze optická paket Aero, takže to auto vypadá jako Aero, ale není to Aero. Ze znalosti 9000 mám pocit, že je to stejné.
Colmsson | 22.03.04. |15:50|
Presne tak Turbo ma na rozdil od LPT mezichladic v sani a hlavne APC system. Nase 900 ma 175 koni a 273Nm kroutak. LPT ma 145koni a 210Nm.
Jindra | 22.03.04. |09:54|
LPT- mensi plnici tlak (jak uz ostatni psali), vetsinou nema intercooler a hlavne (ceho si vsimne vetsina) ukazatel tlaku na palubce.
Tomik | 22.03.04. |09:37|
Aero nikdy nemelo nic, co by se nedalo bezne objednat jako doplnek, takze to je spis sliznuta smetana nez specialita.
LPT se obcas hodne technicky lisily od "dospelych". Casto ale mely v nizsich otackach velmi podobny prubeh kroutaku jako dospelaci a nestihaly jen ve vyssich otackach. Model od modelu, rok od roku se to lisilo.
Pajik | 22.03.04. |08:30|
aero: sportovni uprava , zvysenej vykon. zaroven to bejva spojeny i s lepsi vybavou.
lpt je zkratka light pressure turbo, coz je jasny z prekladu. turbo to je, ale plnici tlak ma o neco snizenej. ma to mensi kroutak a vykon nez klasicky turbo. ale myslim, ze pouhou upravou jednotky z nej muzes udelat klasicky velky T.
Marek | 20.03.04. |22:37|
Mel bych na vas dalsi dva dotazy co me napadly.
1) Aero znamena nejaka sportovnejsi uprava vozu nebo ta nejnamakanejsi varianta?
2) Co je LPT? Je to typ turba?
Marek | 20.03.04. |22:34|
Diky Tomiku. Ja rodinu sice nemam, 3 dverak je efektni, ale asi zvitezi rozum a budu koukat po 4 dverovem Saabu. Ptal jsem se, protoze jsem myslel, ze je mezi nima rozdil ve spolehlivosti.

Momyl: no jsem rad, ze nejsem sam :-) ,ale ne ze me predbehnes az bude neco dostupne! )))))

Colmsson: Zcela urcite. Ja chci udelat podobnou koupi.
Libor | 20.03.04. |20:22|
.......Pepe má pravdu,až děti vyrostou a budou z domu,také bych se chtěl vrátit k devítikilu buď Aero nebo cabrio(když na to budu v dnešní době mít).
A s tím větráním v 3 dveři je ten zadní trojúhelník super,protože jsem ho měl (bez klimy a střešního okna ).Akorát dost vibrovalo při větší rychlosti.
Colmsson | 19.03.04. |16:40|
jo a osobne si myslim, ze devitikilu slusi daleko vic 3 dvere nez 5, to je ale zcela subjektivni pohled. Doporucuju www.saabcentral.com v sekci Galleries obau variant ke zkoumani do sytosti...
Colmsson | 19.03.04. |16:34|
Pepe ma pravdu - ve srytu duse kazdy vi, ze letadla jsou jen dve - 9000Aero a cerny 900Aero kupe v hnedy kuzi... Klicova vec je nespechat, ale v tomhle pripade jsem pouze teoretik... Mame s zenou kolmace 900T16S (Aero)´85 cerny kupe s hnedou kuzi a musim rict, ze sem ho videl u Suchomela na netu a zena ho jela koupit! Mozna to bylo sileny, ale proste sem vedel, ze tohle auto chci. Melo spousta much a neco uz sme do nej taky nasypali, ale ubezpecuju vsechny, ze az na par krizovych momentu ? a ty jsme casem vychytali- toho nelituju a zrovna dneska, když sem rano jel do práce s otevrenou strechou sem zase z nej byl uplne hotovej! A tak to vzdycky dopadne - proste kdyz takovyhle letadlo vidis tak je to jasny, vis co chces a je tvoje...
Tomik | 19.03.04. |12:59|
3 dver je prijemnejsi na nastupovani ridice (obrovsky dvere), ale dozadu nedostanes babicku, ani tezkej balik. Na druhou jsou dvere 3 dvere podstatne tezsi, takze kdyz parkujes v kopci (nejlepe na vrstevnici) tak bud nevystoupis nebo Ti to urve ruce. Navic se spatne vystupuje, kdyz parkujes rovnobezne vedle jinych aut. Tridver nema stahovaci zadni okna - jen se cele okno vyklapi, takze se bez klimatizace hur vyverta, ale to je detail. Mel jsem oboje a neni mezi nimi zadny kvalitativni rozdil.
momyl | 19.03.04. |12:26|
to marek: Poznavam spolutrpitele, jsem v podstate ve stejny situaci. Tzn. zatim ve fazi hledani a sbirani zkusenosti. Diky vsem zkusenejsim letcum, ze se o ne s nami podeli.
eklund | 19.03.04. |10:30|
to jindra: sorry, září jsem ho nabídnout nemohl, protože kamos ho poridil v řijnu. a nyčko mu přelítl přes nos 9000 CD, v libovym stavu a neskutečný výbavě, naprosto funkční. takže mění.
Pepe | 19.03.04. |09:35|
Je to jenom otazka vkusu. Stejne kazdej z nas skryte touzi po cernym3-dver aeru 900.
Marek | 19.03.04. |09:14|
Mel bych dalsi dotaz. Cetl jsem nekde na vasem pokecu o tom, ze lepsi je 900 4dverova nez kupecko. Mohli by jste mi priblizit z jakeho duvodu? Ja jsem prave pokukoval prave spis po kupecku. Jsou s nim nejake vyraznejsi problemy?
Jindra | 18.03.04. |12:51|
Elkund-> tos nemoh takovy auto nabidnout v zari? To bych bral... takhle jsem si zvyknul na ten obyvak v letadle s operkama vsude (9000 CD), a nevim jestli bych ted presedlal do C900 :-) .
Marek (prejmenovany Jindra) | 18.03.04. |12:40|
Urcite to uspechat nechci. Zatim sbiram informace a pevne verim, ze se mi to vyplati. Nevim, mozna bych dal prednost koupit primo od majitele, nez z bazaru, kde neni puvod tak jasny. Cili radeji od nekoho, kdo se o sve auto dobre staral. Mozna se asi nestanu ortodoxnim saabistou, protoze se mi libi Saaby, ktere oznacujete za vozy, ktere uz Saaby nejsou. Mam na mysli 900II a 9000 CSE. Rozhodne mam rad a cenim si kvality a shledavam, ze Saaby jsou auta s velkym A. Diky za cenne informace. Proctu si o cem jste se bavili na pokecu v minulosti, snad i tam neco zajimaveho zjistim. Zatim cau :-)
Jindra | 18.03.04. |12:23|
Netusil jsem ze nick je uz obsazen, takze si dam jiny treba Marek.
eklund | 18.03.04. |11:29|
stačí to všem dvakrát nebo to tam mám poslat ještě jednou???
eklund | 18.03.04. |11:28|
jinak vim o 900 turbo, r. v. 86, ještě kolmáč, kupé, aero plasty, byla by na letních minilite, hnedá kůže, plná palba, šíbr, tempomat. má to i klimatizaci, ale je zvláštní v tom, že je zatím mimo vůz. ovšem tlačítko AC je spolehlivě nainstalováno. Palubka čermá, tapecírunk vínový. Nový strop v odstínu slonová kost. zimní plecháče k tomu. důležité je, že má chlazené kotouče. katalyzátor, 118 kW. je to koupený u SKUO. nejede to špatně. má to najeto něco kolem 270 000, turbo tak 10 000 km po repasi. řekl bych, že je to kolmá kastle na 900, který bylo šikmý. cena je něco mezi 70 000 a 80 000.
eklund | 18.03.04. |11:27|
jinak vim o 900 turbo, r. v. 86, ještě kolmáč, kupé, aero plasty, byla by na letních minilite, hnedá kůže, plná palba, šíbr, tempomat. má to i klimatizaci, ale je zvláštní v tom, že je zatím mimo vůz. ovšem tlačítko AC je spolehlivě nainstalováno. Palubka čermá, tapecírunk vínový. Nový strop v odstínu slonová kost. zimní plecháče k tomu. důležité je, že má chlazené kotouče. katalyzátor, 118 kW. je to koupený u SKUO. nejede to špatně. má to najeto něco kolem 270 000, turbo tak 10 000 km po repasi. řekl bych, že je to kolmá kastle na 900, který bylo šikmý. cena je něco mezi 70 000 a 80 000.
eklund | 18.03.04. |11:14|
nechod do veroldu a k haldovi... to je vtip. o hladovi vim, že dokáže přitáhnout vcelku zajímavý kousky za zajímavý ceny. tahá to většinou z itálie, jsou to auta nesolený, takže plechařina většinou lepší než u nás, to je takový společný znak. zase je tam slanej vzduch od moře :-) jinak mechanika je stejně individuální. umí to i postavit na papíry, jak legálně to nevím. má tam dost často jiný auta, celkem se mu měnění, až na nějaký stálice.
Jindra co uz SAABa ma | 17.03.04. |19:02|
Rada kde nejlip nakoupit je tezka.... asi tam kde budou mit to spravny letadlo za uzasny prachy....
Ja kvuli tomu mymu sjezdil republiku, volal na inzeraty.... nakonec jsem ho koupil na druhym konci republiky...halda prace ale stalo to za to.
Hlavne se nenech oblbnout recma prodejce a dej na svuj usudek (a prohlidku od nejakyho technika). Hlavne nespechej!
Hodne stesti....
Jindra | 17.03.04. |17:02|
Sice jsem zadne doporuceni kde nejlepe nakoupit ndostal, ale i tak dekuju aspon za nejkou informaci.
Pepe | 17.03.04. |09:53|
Nevim co poradit, negativni zkusenosti jsem nasbiral uz skoro ve vsech servisech.
Tomik | 17.03.04. |09:29|
Myslim, ze u Suchomela (Praha + Usti n O) a Apka (Liberec) je seriozni jednani. Neseriozni nechci jmenovat nebo nemam zkusenost (Verold, Halda ... ).
No elks were harmed in the making of your forum. Honeypot.cz