Ríloud Přepínač StaráNahoře/StaráDole řazení zpráv (cookies needed) Zpátky na přehled témat Reagovat na toto téma - přidat zprávu
David | 18.02.04. |08:58|
Uvažuji o namontování vstřikování vody do sání. Podle různých prospektů, to motoru dělá jen dobře. Máte někdo vlastní zkušenost? Poraďte prosím.
Tomik | 26.03.04. |10:26|
S tou bezpečností 99 je to naprosto bez diskuse - každý z nás si vyslechl "na kopečku" báje a některé z nich byly i pravda. Dodneška dávám k dobrému tu z černé kroniky (ten výstřižek jsem skutečně viděl) jak na náměstí Bří Synků vykolejila tramvaj po srážce s os. vozem. Nezodpovědný řidič vozu Saab z místa nehody ujel. Lesní muž tvrdí, že to byla 99 a že přijela k němu do servisu ... . Od té doby co mám VW už řízení není taková legrace a podvědomě se víc rozhlížím do křižovatek. No nic, zpátky na zem a k práci. Ale to vstřikování vody bude!
Tino | 25.03.04. |16:33|
Draken 23.03.04. |15:48| :
mluvíš mi z duše... u nás byla primárně bezpečnost... vozit si prdel v obýváku a klidně plout krajinou ve 120 má prostě svoje kouzlo... :o)
Draken | 25.03.04. |12:36|
Rehabilitace netřeba. Bez výhrad souhlasím, že do 99 je to opravdu originální doplněk, u kterého Ti asi málokdo uvěří jeho 25 leté stáří. Budu tedy držet palce, aby se Ti to podařilo sehnat! Teď ale zapomeň na svého mazlíka, a představ si nějakou úplně cizí 99. Opravdu by jsi se raděj nechal smést ze silnice v jakémkoli současném autě, než právě v 99? Myslí si i ostatní, že by se jen stěží našla konkrétní nehoda, při které by obstarožní 99 mohla udělat lepší službu, než jakýkoli nový vůz? Vím, že mnohem "bezpečnější" by bylo srovnávat s čímkoli jiným za obdobný peníze, nicméně když vidím nějaká ta současná malá auta, nějak se v té své rezavé švédské oceli cítím mezi ostatníma účastníkama lépe, než by tomu bylo v nich. Podléhám nějakému (sebe)klamu?
Tomik | 24.03.04. |01:07|
Koukam, že jsem tu za Honimíra ... a přitom jsem jeden z nejpomalejších Saabistů. No nic. To vstřikování mě láká, protože to fakt byl originální dobový doplněk ... . Jinak, 99T z dnešního pohledu není ani o bezpečnosti ani o výkonu, je o Saabu. Je o tom, že člověk přijede domů VW (protože na novýho Saabíka fakt nemám), má toho plný kontaktní čočky a protože je hezky a vynesl odpadky, smí si jít hrát. Takže si sedne za ten malinkatej volant (kdo viděl originál pro 99T a představí si tu přední nápravu zatíženou trollským ingotem, to vše bez posilovače a na 195kách - ví o čem mluvím) , vrazí klíč někam metr pod sebe, přišlápne si mírně plyn jak se to za ty roky naučil (protože jinak ten parchant prostě nechytne), rozsvítí kontrolky, chvíli se to kvedlá a pak se ozve ten totálně nezaměnitelnej zvuk. Copak můžete takovýhle auto nutit do nějakých myšek? Můžete, ale nemáte to zapotřebí. Takže prosím o rehabilitaci.
Draken | 23.03.04. |15:48|
Pepe: veci se zde dohromady plete asi vic nez dve, zasadni je vsak myslim to, ze se tu pletou dva typy uzivatelu. Poznaj se podle toho, na jakych mistech v zebricku saabych hodnot meli pri nakupu sveho milacka dve charakteristicke hodnoty, a to vykon a bezpecnost. Ti, kdo mirne uprednostnovali tu druhou maj asi o poznani mensi prirozenou potrebu predjizdet, takze na te spatne strane silnice travi jen velmi malo casu i bez pridavneho vstrikovani. A priznejme si to, kolikrat jim ke stesti vlastne staci i to, kdyz kazde rano bez problemu nastartuji :-)
Draken | 23.03.04. |15:39|
To To To Tomik: Opravdu neprinese? U toho experimentalniho motoru bylo asi predelano vic veci, nez kolik muze resit sebelepsi "vylepsovaci sada" pro dodatecnou montaz. Ta voda prece nehori, nerozklada se na horlavy vodik a vybusny kyslik. Podle meho skromneho nazoru vstrikovani vody opravdu "jen" zvysuje vyuzitelnost benzinu, takze se to chova uplne stejne jako by tam bylo nalito hodnotnbejsi palivo. Kolik oktanu ten rozdil predstavuje netusim. Zeptam se ale jinak: s jakym narustem vykonu se vlastne da pocitat u APC v pripade, ze si priplatim za kvalitnejsi benzin? Ma to nekdo objektivne zjisteno, nedostali jste k APC i manual s takovou sikovnou tabulkou ci grafem?
Pepe | 23.03.04. |15:27|
Mam dojem, ze se tu pletou dohromady dve odlisne veci. Zminovana auta WRC pouzivaji "ostrik" mezichladice vodou, coz znamena, ze nejde voda do motoru, pouze pridava na chlazeni. Vstrikovani vody do spalovaciho prostoru neprovozujou. S ostrikem mezichladice nelze, nez souhlasit, ale stejne si myslim, ze normalni smrtelni to asi nikdy nevyuzije. Se vstrikovanim vody do motoru to asi nebude uplne jednoduche. To bude asi vyhodnejsi "rajcak", ale o tom nic nevim.
David | 23.03.04. |14:39|
Ono se mi to těžko vysvětluje. Vážně mi nejde o zvyšování výkonu a najezdím tak asi 30 tkm za rok, tedy ani spotřeba mě tolik netrápí. Sbírám informace (ale od někoho kdo to neprodává:-)) .A díky za vaše názory.
Tomik | 23.03.04. |14:02|
Dobře, ale přechod z 95 na 98 koktánků Ti nepřinese kýžených x desítek koní navíc, takže zpátky do bloků - druhý pokus.
Draken | 23.03.04. |13:06|
Teoreticky bych ty klady asi seřadil obráceně, tedy že snížením teploty nasávané směsi se ochlazuje spalovací prostor, čímž se posouvá hranice klepání jako kdyby se spaloval hodnotnější benzín. Díky tomu se pak palivo lépe zužitkuje. K tomu je však třeba připodotknout, že to takto funguje jen v případě, že motor pracuje ve vysokém zatížení. Při normálních režimech to má jen zanedbatelný efekt. Tomu "vylepšenýmu" benzinu je taky třeba přizpůsobit předstih a časování, což ale u Saaba nejspíš zvládá APC. To, že celé zařízení může pracovat naprosto spolehlivě podle mě ještě neznamená, že se to motoru líbí. Nechci zde rozebírat, jestli Sáábím motorům více svědčí pohodová jízda nebo trhání asfaltu :-), ale fakt bude asi ten, že voda ve válcích bude mít "jisté" korozivní účinky, nemluvě o příměsích, které se do ní budou muset lejt na zimu, pokud nebudeš chtít před každou jízdou sekat led v přídavné nádržce :-). Takže bych to, aniž bych s tím měl zkušenost, shrnul asi tak, že pokud potřebuji z BA95 udělat BA98, nejlevnější a přitom velmi spolehlivý způsob, jak toho dosáhnout, bude koupit si BA98. A vsadím se, že by se našly i pumpy, kde ti i do BA98 pro jistotu nalejou vodu, což máme BA101...
Tomik | 23.03.04. |12:56|
Tak s praktickou zkušeností Ti neposloužím, ale jak říkám, mluvil jsem člověka co to měl ... . Všechny efekty, které popisuješ, jsou logické a vysvětlitelné - není důvod nevěřit, že by to voda nezajistila. Ostatně každý z nás zažil, co umí letní bouřka / vlhký vzduch udělat s "ochotou" motoru. Zkrátka přeplňovaným motorům dělá vlhký vzduch (ne voda) dobře. Teď už jenom kolik a kdy, jak to řídit ... a v tom je to nebezpečí. Aquamistu bych se nebál, jenom to člověk musí zaplatit. Jak říkám, určitě do toho půjdu, ale až časem.
David | 23.03.04. |11:52|
Já právě hledám někoho, kdo má osobní zkušenost. Ono to jakoby zvyšuje oktanové číslo, snižuje klepání a ochlazuje hlavu. Spotřeba vody je údajně 10-25% spotřeby paliva. Teoreticky by to mělo umět udělat z BA 95 alespoň 98. Ze stránek aquamistu jsem získal pocit, že pro motor je to jediné, co si může přát. Tedy snažím se buď potvrdit nebo vyvrátit výše uvedené.
Tomik | 23.03.04. |11:49|
S tou spolehlivostí je to jako se vším jiným na zvýšení výkonu - když tam budeš lít hektolitry vody, tak ten motor odepíšeš (objevné, že) - praxe prokázala, tedy ne moje. Ale když se Ti to podaří pěkně rozprášit a udělat něco podobného mlze, tak to nemusí být tak kritické. Osobně do toho určitě půjdu, je jen otázka kdy a za kolik. Že se kacíčsky zmíním o jiné značce ... tak jejich verze STI to používá sériově, takže s tou spolehlivostí to musí jít dohromady. Je fak, že nevím, jestli to mají opravdu do sání, nebo s tím polévají mezichladič (což je ta druhá, bezpečnější, varianta kombinace). Ovšem frajeři sajou přes výměník klimatizace ...
Draken | 23.03.04. |11:27|
Tomu říkám velmi zajímavá informace! Ten experimentální motor měl 252k, takže zvýšení výkonu u "komerčního kitu" o 30% zní docela věrohodně. A že se s tím starej pán bál, tak to se docela nedivím :-). Akorát se dívám, že to představení "vodníka" bylo až v 1979, takže je docela zajímavé, že to fabrice stálo za to uvést i do 99-praxe, když se turba o rok později přestala montovat. Že to bylo spolehlivé je víc než možné, ale negativní vliv na životnost motoru (a převodovky) je myslím přinejmenším mírně diskutabilní :-)
Tomik | 23.03.04. |10:57|
U 99T se to sice nedostalo do série, ale bylo možné to koupit jako oficiální doplněk - bohužel jsem to nestihl. Mluvil jsem s jedním Švédem, co to měl ... a říkal, že se dostal přes 190k bez problémů (se spolehlivostí a životností). Pak to vyndal, protože to na něj bylo moc silný - holt starší pán.
Draken | 23.03.04. |09:55|
Jasně - znalci to řeší přídavným ventilátorem u mezichladiče :-) Jen pro zajímavost - v Trollhattanu s tím (s vodou, ne s ventilátorem) laborovali "už" v 1978, kdy se jim na experimentálním motoru "SuperTurbo" pomocí vstřiku vody podařio zvýšit výkon o 70%. Do sériové výroby se to zjevně nedostalo. Proč asi? (to "už" je v uvozovkách, protože u letadel se vstřik vody, resp. směs vody a methanolu docela běžně používal už za World War II. Hodně letadel ale spadlo, takže já bych si to do auta nedal...)
Tomik | 23.03.04. |09:45|
Jak Draken říká ... , jde to kombinovat. Nejbezpečnější to není, ale funguje to. Je to jedna z položek, které se dostanou staré šelmě až pověsím garážmistra za přirození ... . Zcela vážně - většina WRC s tím dnes jezdí, ale amatérsky bych se do toho nepouštěl (a profi sady stojí spoustu peněz), to raději ten mezichladič a ten ještě chladit ... .
Draken | 23.03.04. |09:33|
No přece proto, že narozdíl od sofistikovanýho zařízení pro zalívání má ten sprostej mezichladič skoro každej. Chladič navíc chladí furt, ale zavlažování, to si zapneš barevným čudlíkem, rožne se ti žárovečka a ty pak cítíš tu sílu! Z vejfuku ti přitom lítá rez z motoru, což je také velmi efektní. Ale vážně, ono se to asi nevylučuje - i když máš mezichladič, vstřikování vody může pomoci z chudáka motora chvilkově vyždímat ještě víc, takže trosky pak mnohem dál doletí :-)
Pepe | 23.03.04. |07:47|
Nevim, ale vstrikovani vody je neco, co ma nahradit absenci mezichladice stlacenyho vzduchu, takze proc to tam davat? Pokud mas turbo bez mezichladice, tak ho tam del, ale voda?
Chose | 22.03.04. |17:09|
Dobrá věc, ale vyjde mnohem levněji a s větší účinností udělat chip od Speedparts.
Nacelnik | 19.02.04. |10:57|
...taky časem uvažuju, že přidavný vstřik vody implantuju do saabíka, ale skušenost s tím zatim nemam...koukni sem ,jeden amík s tim experimentuje http://www.geocities.com/raulturbo/waterinject.html
No elks were harmed in the making of your forum. Honeypot.cz