Ríloud Přepínač StaráNahoře/StaráDole řazení zpráv (cookies needed) Zpátky na přehled témat Reagovat na toto téma - přidat zprávu
Vítek | 06.02.04. |19:35|
Poradil by mi nekdo kde je nejlepsi servis a kde bych mohl sehnat peknou ojetou 9-5?tak rok vyroby do 1997,starsi ne.Nikdy jsem saaba nemel, ale libi se mi odjakziva.Na novou 9-5 zatim nemam.Poradi mi nekdo, je-li nejaky zasadni rozdil mezi r.v.97 nebo 98, jaky motor je nej atd?Diky
Pajik | 17.07.09. |22:17|
jako zastupce majitelu 9-5 ti ji muzu doporucit s nekolika podminkami:
1) nechas si rezervu cca 15% z porizovaci ceny na udrzbu po koupi.
2) pocitej, ze te tohle nejuzasnejsi a nejnilovanejsi auto bude stat nejakou tisicovku mesicne (prumerne), mimo benzinu samozrejme
3) budes s nim zachazet velice dobre, budes mu davat to nejlepsi a budes mu tolerovat lecktery pripadny nesvary. zato se ti odvdeci necim, co nezazijes v jinym aute.
4) a v neposledni rade, prestoze mu das maximalni peci, muze se mu stejne udelat nejake bebi.

ja (ZATIM) patrim k te stastnejsi casti majitelu, ktere sobik jeste nevytrestal. 2x ve svedsku, jednou v italii, a az na vylozene spotrebni veci nic. doufam, ze to tak zustane...
baniito | 16.07.09. |08:47|
OK. Dám skvělý příklad přímo z praxe. Pořízen v 1/2 roku 2007 Saab 9-5 se 191.000km. Servisní knížka, po 1. majiteli (bylo to firemní auto jednoho brněnského velkého hotelu, neměli problém s tím to dát do servisu). Ve 195tkm odpojena houakčka alarmu, protože si houkala jak chtěla. Ve zhruba 220tkm odešla vodní pumpa. Ve 230tkm měněny přední brzdové destičky. ve 235tkm měněna řídící jednotka kvůli navýšení výkonu od SPEEDPARTS, při tom byla vyčištěna olejová vana, vyměněna odvětrávací sada, sportovní vzduchový filtr.. ve 240tkm odešlo palivové čerpadlo (asi to původní nevydrželo nápor nové řídící jednotky poskytující asi o 60 koní více) SPEEDPARTS. Ve 242tkm odešlo čidlo otáček na klice. Ve 243tkm kvůli špatné montáži nového palivového čerpadla odešlo do věčných lovišť. S mojí 9-5 sem spokojený. Krásné, pohodlné auto. BEZPEČNÉ. Ještě mě čeká výměna všech tlumičů a zadních brzdových destiček. Já osobně bych volil 9-5 s co nejméně kilometry a kombi.
Draken | 14.07.09. |16:45|
A teď k dotazu - pokud nejsi dobrý diagnostik, šikovný mechanik, nemáš dílnu a ještě k tomu si třeba necháváš radit/opravovat od ne úplně solidních lidí s (ne)jasnou motivací, rozhodně nekupuj 9-5 bez referencí a věrohodné servisní historie, protože případy, kdy někdo náhodně koupí Saaba za zlomek prostředků, které do něj jeho majitel s láskou a často jen preventivně investoval, není zas až tolik a ve všech ostatních případech to nebude náhoda, že se serviska nedochovala, takže se takový nákup může lehce zvrtnout v malou  finanční sebevraždu (obzvláště pokud ti rupnou nervy a od auta utečeš těsně před fixací posledního problému). Tohle vše samozřejmě platí pro jakýkoli SAAB, obzvláště pak pro 9-5 s motory B205/235, které trvale nesnesou tvrdší zacházení (kterým jsou i převažující jízdy na krátké vzdálenosti) a proto nejsou vůbec vhodné na používání stylem "opravím, až se něco úplně poláme". Pokud však budeš mít šikovného mechanika a smíříš se zvýšenými náklady na prevenci, dostaneš za slušnou cenu nejbáječnější a nejbezpečnější vůz na světě, ze kterého nebudeš chtít už nikdy vystoupit! Ale protože i při tom nejlepším kupu půjde o letitý stroj s neuvěřitelným množstvím součástek a elektroniky - a to vše na hranici životnosti - byl by div, kdyby jednou něco nedosloužilo, takže je třeba neutratit všechny volné peníze za nákup a nemrčet pak s každou korunou za nový díl/opravu :)
Draken | 14.07.09. |16:42|
Tak já bych napřed vydefinoval nekteré pojmy:

Náklady na provoz auta
= veškeré náklady s vozem spojené, nikoli jen palivo (účty za benzin jsou u staršího vozu vždy jen zanedbatelným zlomkem toho, co vás stojí každý km, popř. rok ježdění, takže časté fňukání nad spotřebou je docela úsměvné ;)

Pořizovací cena vozu, který kupujeme se závadou, je to, co zaplatíme v bazaru + cena za opravu.
baniito | 14.07.09. |16:15|
já než sem do své 9-5 2.3lpt MY98 dal jednotku speedparts, tak sem s tím žádný problém neměl. to, že sem měnil vodní pumpu, ani nestojí za zmínku, protože ta odejde uplně všude, co sem tak slyšel... prostě spotřební zboží. a byl bych opatrný na střešní okno, protože se může stát, že odvodňovací kanálky můžou být ucpaný a je nepříjemný pak 2 týdny sušit auto. ale tohle je opět všeobecný problém.

Juráš | 13.07.09. |12:12|
Ale zase musím uznat, že provoz asi drahý není, jezdil jsem kolem 8litrů, což na tak krásné svezení je skoro zadarmo. Jo a nemyslím si že by benzínové motory z r. 2001-2003 na tom byly nějak výrazně líp jako z roku 1998. Jiná kapitolka je pak traktorová story a slavný 3,0TiD, ale o tom bylo už i na těchto stránkách napsáno dost a dost.
Juráš | 13.07.09. |12:09|
Jestli můžu radit, tak radím: 9-5 nebrat, leda by byla uplně nová, nebo skoro nová a ještě v záruce. Kdybych měl být konkrétní, tak moje bývalá 9-5 (rok 1998, 2,3 LPT) stála do 100tis., opravy přišly hned ze začátku na 20 (řídící jednotka ABS, nefunkční tachometr), potom přišla výměna vodní pumpy (3), výměna turba (15), dalsi drobnosti-udržba cca 10, a potom všem se mě odvděčila prasknutím těsnění pod hlavou asi i hlavy? a následným znovuzničením turba, odhad oprav byl 45, ale to už jsem ji raději prodal. Takže je to sice krásné auto, pokud jede, tak je to báječné svezení, ale dal bych asi přednost 9000 nebo 9-3. Za zcela nenáročný a nezničitelný vůz považuji taky 900II 2,0i.
neznalek | 10.07.09. |23:36|
Chci si koupit SAAB 9-5 z roku 2000-2001, proto tady otravuju:-) jak to vypada se spolehlivosti motoru 2,0 2,3 benzin? kolik Vas stoji udrzba,  rocni provoz auta?
baniito | 07.12.08. |21:34|
Zkouším to i 4 roky pozdějc :D
baniito | 07.12.08. |16:44|
Ahoj Vítku,

můj Saab 9-5 je na prodej. Mrkni do letky. Jinak Inzerát a víc foto najdeš na http://www.cars.cz/xchanger/autobazar/inzerce/osobni-auto/Saab/9-5-2.3-LPT-Sedan-Limuzina-12265156902637050.html

Jo a startuje na poprvé :)
carlos | 06.12.08. |21:50|
Dotaz. Pozná niekdo toto auto ? predom ďakujem http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6819618">http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=6819618
Saab | 15.03.04. |08:25|
Jo a taky syntetika je v zimě lepší a to hlavně při cestách na krátké vzdálenosti, viz. úryvek z článku od Aralu:
Olej s nižší zimní viskozitou je i za nízkých teplot tekutější a spouštěč tedy mnohem lehčeji protočí při startování motorem. Odborné studie ukázaly, že motory s olejem třídy SAE 25W-30 lze spustit do ?10 oC. S olejem třídy SAE 15W-40 do ?20 oC a olej SAE 5W-30 zaručil startování až do ?30 oC. Jednoznačně nejlepší olej je viskozity SAE 0W-30 nebo 0W-40 ?pracující? do ?35 oC, přičemž olej tuhne při minus 54 oC.
Při ?10 oC např. olej třídy SAE 15W-40 promaže vahadla ventilů za ca 18 sekund. Olej třídy SAE 10W-40 to zvládne už za 10 s a syntetický Aral třídy SAE 5W-40 za 4 sekundy. Aral SuperTronic 2 OW-30 promaže všechny důležité díly motoru už po jedné vteřině po spuštění.
Olej s lepší viskozitní klasifikací by měli upřednostňovat řidiči používající svůj automobil ke kratším cestám, při nichž se olej jen pomalu prohřívá na optimální teplotu. Kromě toho zlepšují startování, prodlužují životnost a snižují spotřebu. ?Běžně vyčíslená úspora činí asi 4 %, s lehkoběžnými oleji lze promrzlému motoru ušetřit až 10 % paliva?, tvrdí B.Janda. Řidiči se nemusejí ani obávat přechodu na kvalitnější oleje, neboť např.Aral SuperTronic 2 0W-30 je plně mísitelný se všemi běžnými oleji.
Saab | 15.03.04. |08:22|
to Satan: mě nepřipadá Castrol zas tak drahý ve srovnání se značkovou konkurencí, např. Castrol RS 0W-40 (4litry) se dá sehnat za 1.596,- kč s DPH s dopravou zdarma až do domu.
Satan | 14.03.04. |22:01|
to Karel:rozdíl mezi plnou a polosyntetikou začíná teprve pod -27C a nad 53C.do té doby mají zcela shodný výkon.(to není můj výmysl,pramen - mnoho odborných publikací).Co se týká Castrolu - je s přehledem držitelem několika nej - nejdražší,nejlepší reklama atd.
Stav motorů,které jezdily na Castrol mně po jejich rozebrání nijak nenadchnul.Použití jakéhokoliv jiného oleje patřičné třídy) pokud motoru neprospěje,tak mu rozhodně neublíží a cenový rozdíl je každému jasný.Bližší konzultace na téma olej - viz známý telefon do peklíčka.
Saab | 12.03.04. |08:19|
to karel: nevím jaké jsou rozdíly mezi oleji, ale Shell Helix Ultra 5W-30 splňuje specifikaci SAAB. Takže by to měl být nejvhodnější olej pro SAABy. Popis:
Plně syntetický, lehkoběžný motorový olej pro osobní a lehké užitkové automobily.
Specifikace:
API SJ/CF, ACEA A3-98/B3/B4-98, VW 500.00/505.00/502.00/503.01, MB 229.3, BMW Longlife 98 & Special oil list, JASO SG, PSA E a D, Porsche, SAAB
karel | 03.03.04. |22:59|
to satan: sorry za odbočku, ale jsou s castrolem obecně nějaké tento ? hrají rozdíly ve značkách (tím nemyslím no-name z OBI) nějakou roli u polosyntetiky do starších pekáčů (naj. 300 a víc) ? děkuju
Dandy | 10.02.04. |08:52|
ona macháčkojc nabízená 9-5 SE je velmi luxusní a hlavně je tam novej motor. Muzika Harman Kardon 200W v 9 bednách je náááádherné ozvučení. Elektrické sedačky, ventilovaná přední sedadla, auto je v plným lese - kůže a dřevo. Dřevěná přístrojovka, volant, hlavice řadící páky (u Wačnatec káru, dnes Polární mašiny by napsali, že má dřevěnou kouli). Barva je hezká šedá a k tomu béžový interiér ve dřevě. Ach mé srdce plesá. Alu 16". Auto je i po generálce převodovky, nové SDI apod. Současný majitel se do něho slušně vybrečel, tudíž je to auto bez dalších investic. Jenom doporučuji. V případě zájmu mi zavolej do nebe 777186752. Anděl Dandy
Satan | 08.02.04. |22:41|
9-5 do ledna 99 má dost problémů s řídící jednotkou (většina jich byly vyměněna v záruce),motory jsou VELICE choulostivé na mazání např.ty co používali Castrol jsou často vylágrované a doporučuji každému po 100000 km nechat vyčistit sací koš olejového čerpadla.Bližší podrobnosti ne telefonu do pekla.Ahoj!
Libor | 06.02.04. |21:04|
..A ještě jeden od Macháčka:
9-5 SE 2.3 LPT
rok výroby 1999, manual,barva šedá metal., zakoupen v ČR, interier béžová kůže, ventilované sedačky s pamětí, vyhřívání sedaček ve předu i v zadu, audio Harman Cardon, dřevěné obložení přístrojové desky,volant kůže+dřevo, k autu zimní i letní kola, střešní nosič
Najeto: 180.000 km (30.000 km nový motor)
Cena: 460.000 Kč.
Libor | 06.02.04. |20:56|
Tady jeden inzerát máš: Prodám Saab 9-5 combi, r.v. 1999, 2,3 T upraveno Hirsch na 230 koní, zelený, béžová kůže, manuál, elektrické sedačky, klima, zelená metalíza, najeto 128000 km, velmi pěkný Tel. 603553098 Kč 499000
Mirek | 06.02.04. |20:27|
9 5 se vyrábí od roku 1997, takže na staršího těžko narazíš. Motoricky je to vše v turbo, minimálně 150 koní, max. 250 a rozdíl ve výbavách. Tam podle chuti, co chceš a co se Ti líbí.Moc aut u nás na prodej asi není, lepší bude porozhlédnout se venku, nebo Ti někdo z SUG třeba něco nabídne, co třeba Dandy ?
No elks were harmed in the making of your forum. Honeypot.cz